View Sidebar
Copywriting podle normostran

Copywriting podle normostran

Září 17, 2010 5:47 amŽádný komentář

Hlavním požadavkem většiny poptávek po textech je délka, nejčastěji v počtu normostran. Zadavatel nenapíše nic o kvalitě nebo cílení webu, ale chce pevný počet znaků. Jenže vyjádřit myšlenku v několika odstavcích je jednoduché – ale odrazující pro návštěvníka, který rozvláčné sdělení musí číst. A vždy jde o návštěvníka.

Dlouhý text neznamená dobrý text

Copywriter musí být schopný zformulovat klíčové informace do pár vět. To by měl požadovat i ten, kdo text poptává. Často je ale rozhodující počet zaplněných stran. Ne poutavost a přehlednost.

Zadavatel – chci X NS. Nic víc!

Někdy je vhodné umět vysvětlit, že není žádoucí použít přesný počet znaků. Pokud lze poskládat úderné sdělení do krátkého odstavce – místo poptávaného románu –, měla by jasně zvítězit stručnost.

Kdo chce obsah pro méně důležitý web s tím, „aby tam něco bylo“, kvalitu příliš řešit nemusí. Suchý popis něčeho mu bude stačit. Ale prezentace, jejíž hlavní cíl je získat zákazníka, by měla zvolit jiný přístup.

Když si vybíráte mezi několika weby, který z nich má u vás větší šanci? Takový, jež má na hlavní stránce záplavu vět o své letité historii a něco málo o sortimentu (samozřejmě v rozsahu 1 800 znaků)? Nebo ten, který má na stejném místě nejlepší nabídky a informace o tom, co získáte v bonusovém programu?

Dlouhým textem se dá snadno odradit – vlastní neschopností okamžitě vyjádřit podstatné.

Takže co s tím?

Pokud copywriter usoudí, že zadaná délka textu je zbytečně velká, měl by na to upozornit. A šikovně zdůraznit, že nadbytečný počet slov – při čtení na monitoru – je přítěž. Hlavním argumentem je fakt, že návštěvníci ocení a budou se i raději řidit jednoduchým, přehledným a účinným textem.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
Zázračný MLM? Ne, děkuju

Jsou všemožné MLM. Hodně z nich slibuje blažený život bez práce. Možná jste každou chvíli do podobného lákáni. Osobně bych...

Zavřít