View Sidebar
Eklektismus v obsahovém marketingu

Eklektismus v obsahovém marketingu

Srpen 31, 2013 1:27 pm1 komentář

Abyste vytvořili zajímavý a účinný obsah, nemusíte se s konkurenty předhánět v publikaci novinek. Zvláště při omezených možnostech je stejně dobrý nebo i lepší eklektický přístup, který je založen na vybírání atraktivních témat.

Eklektici se poprvé objevili v antickém Řecku a Římě. Šlo o skupinu filosofů, kteří si z nejrůznějších myšlenkových proudů vybírali ty části, které měly největší hodnotu, spojovali je a takto vytvářeli celky složené z toho nejlepšího. Ten samý postup můžete použít i při tvorbě obsahu.

Každý schopný marketér nebo tvůrce webu je eklektik. V SEO je tento přístup nejlépe vidět u analýzy klíčových slov, která poskytne seznam nejvyhledávanějších pojmů, podle nichž připravíme stránky a obsah.

Konkrétní ukázka

Pro představu srovnejme dva způsoby prezentace obsahu. Prvním je přinášení novinek a druhým vybírání zajímavých témat. První způsob není pro každého – nepřetržité sledování okolí a tvorba vyžadují značné prostředky. Ten druhý naopak šetří čas a umožňuje lépe poznat, co návštěvníci hledají a o co mají dlouhodobý zájem.

Chcete být za každou cenu první a psát o tom, jak hasiči vyjeli zachránit hořící pařez? Nebo raději vytvoříte příspěvek na téma bujení korupce na radnici, ke kterému přidáte důkazy o přihazování zakázek spřáteleným firmám?

Příprava obsahu podle osvědčených principů vás odliší od konkurence, která má větší rozpočet a přináší novinky.

Výhody eklektického přístupu při tvorbě obsahu

  • Představíte obsah cílený na návštěvníky
  • Ušetříte peníze
  • Ušetříte čas
  • Seznámíte se s tématikou
  • Lepší pozice pro sledování trendů
  • Velká část obsahu ani nemusí být vaše

Podmínkou účinného obsahu je to, aby přiměl uživatele k akci – sdílení, nákupu, přihlášení k odběru newsletterů. Pokud zvolíte „zaručená témata“, jste o krok blíž k získání pozornosti a konverzi.

Nejlepší možností je samozřejmě kombinace publikace novinek a vybírání atraktivních témat. Někdy se tyto směry prolínají. Ale to je téma na další článek.

Ukázky vybraného obsahu

  • Kontroverze
  • Spolupráce s autoritami
  • Rozhovory
  • Seznamy toho nejlepšího
  • Ohlédnutí
  • Návody, případovky, recenze a hodnocení
  • Setřídění práce ostatních
  • Obsah v jiné formě
  • Využití dat z analýzy klíčových slov
  • Využití dat od návštěvníků

Jak na eklektismus v obsahovém marketingu

Vybírejte si zaručená témata, která už z principu mají větší potenciál oslovit cílovou skupinu než běžný obsah. Nabízejte to, co návštěvníci chtějí a odlišujte se od ostatních. Šokujte, přinášejte rozhovory se zajímavými osobnostmi, buďte vtipní nebo užiteční.  

Nemusíte dělat krok do neznáma. Zmapujte trh, udělejte si základní přehled a inspirujte se již existujícími úspěšnými příspěvky. A vše zakomponujte do vaší obsahové strategie.

A ze všeho nejdůležitější – měřte výsledky a přemýšlejte, jak je vylepšit.

Správný přístup zvyšuje návštěvnost i konverzní poměr

Postupujete stejně při návrhu obsahové strategie? Upřednostňujete publikaci novinek, nebo zaměření na atraktivní témata?

Infografika: Co byste měli vědět o tvorbě dobrého obsahu | Zdroj: Edge Media

Co byste měli vědět o tvorbě dobrého obsahu

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

  • Sledování a publikace novinek je opravdu stresující záležitost. Proto dávám přednost výběru témat, která zajímají čtenáře, kterým rozumím a kde mám co napsat i z vlastních zkušeností.

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
shop
Infografika: Jak české firmy využívají PR?

Umět se odlišit je pro obchodníky stále důležitější. Zákazníci dnes mohou více reagovat na sdělení značek, být s nimi v...

Zavřít