Abyste vytvořili zajímavý a účinný obsah, nemusíte se s konkurenty předhánět v publikaci novinek. Zvláště při omezených možnostech je stejně dobrý nebo i lepší eklektický přístup, který je založen na vybírání atraktivních témat.
Eklektici se poprvé objevili v antickém Řecku a Římě. Šlo o skupinu filosofů, kteří si z nejrůznějších myšlenkových proudů vybírali ty části, které měly největší hodnotu, spojovali je a takto vytvářeli celky složené z toho nejlepšího. Ten samý postup můžete použít i při tvorbě obsahu.
Každý schopný marketér nebo tvůrce webu je eklektik. V SEO je tento přístup nejlépe vidět u analýzy klíčových slov, která poskytne seznam nejvyhledávanějších pojmů, podle nichž připravíme stránky a obsah.
Konkrétní ukázka
Pro představu srovnejme dva způsoby prezentace obsahu. Prvním je přinášení novinek a druhým vybírání zajímavých témat. První způsob není pro každého – nepřetržité sledování okolí a tvorba vyžadují značné prostředky. Ten druhý naopak šetří čas a umožňuje lépe poznat, co návštěvníci hledají a o co mají dlouhodobý zájem.
Chcete být za každou cenu první a psát o tom, jak hasiči vyjeli zachránit hořící pařez? Nebo raději vytvoříte příspěvek na téma bujení korupce na radnici, ke kterému přidáte důkazy o přihazování zakázek spřáteleným firmám?
Příprava obsahu podle osvědčených principů vás odliší od konkurence, která má větší rozpočet a přináší novinky.
Výhody eklektického přístupu při tvorbě obsahu
- Představíte obsah cílený na návštěvníky
- Ušetříte peníze
- Ušetříte čas
- Seznámíte se s tématikou
- Lepší pozice pro sledování trendů
- Velká část obsahu ani nemusí být vaše
Podmínkou účinného obsahu je to, aby přiměl uživatele k akci – sdílení, nákupu, přihlášení k odběru newsletterů. Pokud zvolíte „zaručená témata“, jste o krok blíž k získání pozornosti a konverzi.
Nejlepší možností je samozřejmě kombinace publikace novinek a vybírání atraktivních témat. Někdy se tyto směry prolínají. Ale to je téma na další článek.
Ukázky vybraného obsahu
- Kontroverze
- Spolupráce s autoritami
- Rozhovory
- Seznamy toho nejlepšího
- Ohlédnutí
- Návody, případovky, recenze a hodnocení
- Setřídění práce ostatních
- Obsah v jiné formě
- Využití dat z analýzy klíčových slov
- Využití dat od návštěvníků
Jak na eklektismus v obsahovém marketingu
Vybírejte si zaručená témata, která už z principu mají větší potenciál oslovit cílovou skupinu než běžný obsah. Nabízejte to, co návštěvníci chtějí a odlišujte se od ostatních. Šokujte, přinášejte rozhovory se zajímavými osobnostmi, buďte vtipní nebo užiteční.
Nemusíte dělat krok do neznáma. Zmapujte trh, udělejte si základní přehled a inspirujte se již existujícími úspěšnými příspěvky. A vše zakomponujte do vaší obsahové strategie.
A ze všeho nejdůležitější – měřte výsledky a přemýšlejte, jak je vylepšit.
Správný přístup zvyšuje návštěvnost i konverzní poměr
Postupujete stejně při návrhu obsahové strategie? Upřednostňujete publikaci novinek, nebo zaměření na atraktivní témata?
Infografika: Co byste měli vědět o tvorbě dobrého obsahu | Zdroj: Edge Media
at 12:21 pm
Sledování a publikace novinek je opravdu stresující záležitost. Proto dávám přednost výběru témat, která zajímají čtenáře, kterým rozumím a kde mám co napsat i z vlastních zkušeností.