V prvním díle SEO soutěže jsme se věnovali návrhu informačního webu, který bude podporovat dropshop a přeposílat na něj návštěvníky. V tomto díle popisuji spuštění daného webu a jeho úvodní propagaci. Výhrou v soutěži jsem si víceméně jistý, protože SEO konzultanti jsou o několik tříd výš než affiláci.
Současný stav
Radek má oproti mně náskok, protože má již funkční e-shop generující objednávky. Zatímco já jsem zatím stačil spustit jen informační web a na e-shop se teprve chystám.
První verze obsahového/informačního webu pro mě byla jednoduchá záležitost. Ale u e-shopu to bude něco jiného, jelikož s ním mám minimální zkušenosti.
Během posledních týdnů došlo ke změně také v tom, že probíhá sezóna daného produktu a lidé jej objednávají na dovolenou. Radek tedy logicky spustil PPC kampaň. Já se nejspíš vydám stejnou cestou a spustím jak PPC, tak Facebook reklamu. Na výsledky by to ale nemělo mít vliv, zákazníky z placených zdrojů rozeznáme.
Spuštění informačního webu
Jak jsem uvedl v předchozím díle, vycházel jsem z jednoduché analýzy klíčových slov, podle které jsem navrhl kostru webu a jeho funkce.
Pro získání textového obsahu jsem použil copywriting.cz. Logo obstaral grafik na Easytask. Obrázky zdarma jsem stáhl z fotobank picjumbo a FreeDigitalPhotos.net.
Prvním krokem po spuštění stránek samozřejmě bylo vložení GA kódu, ověření v Search Consoli a propojení obou služeb. Jako GA plugin pro WordPress používám Google Analytics Dashboard for WP, který zobrazuje statistiky v adminu redakčního systému. V této fázi jsem web ještě vložil do SEMORu a nahrál klíčové fráze pro každodenní měření pozic.
WordPress má spoustu užitečných pluginů, do začátku jsem použil tyto:
- 404 notifier – přehled „404ek“ zobrazených na webu
- Advertisement Management – plugin pro základní práci s reklamními nebo jinými prvky
- All In One SEO Pack – pokročilý plugin pro SEO
- Akismet – ochrana proti spamu
- Broken Link Checker – kontrola nefunkčních odkazů na webu
- Contact Form 7 – vytváření různých typů kontaktních formulářů
- Facebook Comments Plugin – facebook komentáře u stránek a příspěvků. Pro cílovku orientovanou na tuto soc. síť ideální
- Loco Translate – přeložení cizojazyčných pluginů a šablon
- Login Lockdown – ochrana před brute force útoky
- kk Star Ratings – hodnocení od uživatelů, jež se pak zobrazuje v SERPu (hvězdičky)
- NextGen Gallery – základní plugin pro pěkné galerie
- Online Backup for WordPress – záloha databáze a WP souborů se zasíláním na e-mail
- Sharethis – pohodlné sdílení obsahu na soc. sítích
- Sucuri Security – captcha a další funkce
- Wordfence Security – našlapaný bezpečnostní plugin
- WP jQuery Lightbox 1.4.6 – pohodlnější zobrazování „klikatelných“ obrázků na stránce
- WP Maintenance Mode – skrytí připravované verze stránek před návštěvníky
- WordPress Popular Posts – do začátku trochu zbytečný plugin, který ale sbírá data o nejpopulárnějších příspěvcích
Mobilní SEO
Protože mám „chytřejší“ cílovku hledající převážně přes Google a protože můj produkt přímo souvisí s chytrými telefony, je pro mě mobilní vyhledávání důležité. Na druhou stranu jsem se v tomto směru, alespoň ze začátku, nějak nepřetrhl. Nahodil jsem šablonu BresponZive, udělal rychlý audit mobilního SEO a upravil na stránkách pár věcí.
Komunita
V předchozím článku jsem uvedl, že bych web rád postupně přetvořil do komunitních stránek. Pro tento účel testuji na jiných webech rozšíření BuddyPress. Výše uvedené pluginy s ním nejsou vždy úplně kompatibilní, takže je nejspíš postupně nahradím BudyPress friendly doplňky.
Propagace
Úvodním krokem byla registrace do katalogů. Přestože je tato služba všemožnými odborníky prezentována jako zbytečná a zastaralá, skutečnost je přesně opačná.
Souběžně s tvorbou webu jsem oslovil vhodné ovlivňovatele. Radek mi zaslal 10 kusů produktů, jenž postupně přeposílám bloggerům a provozovatelům facebook fanpages pro recenze a soutěže.
Na nový webík jsem odkázal z pár vlastních nebo partnerských stránek. Součástí úvodní propagace bylo ještě získání odkazů z velkých webů. Použil jsem komentátor v kombinaci s klíčovými frázemi a získal odkazy z Wikipedie, živých diskusních vláken a dalších zajímavých míst.
Na úplný závěr nesmí chybět Talkwalker Alerts, kam jsem nasypal hlavní oborové fráze, vlastní značku a konkurenční weby, abych měl průběžný přehled o trhu.
Co bude dál?
Informační web běží a díky kvalitnímu obsahu na něj budu průběžně získávat odkazy z různých zdrojů. Zaměřím se především na komunitní funkce. Zároveň ale tento web odsunu do pozadí, protože přichází na řadu dropshop, s kterým budu začínat na zelené louce, respektive na nahozené kostře od Radka :-).
Dneska info ze zákulisí soutěže s @psavec. Už jsem si tou výhrou jistej trochu míň :/
— SEO Pizza (@SeoPizza_cz) 20. Červenec 2015
Reference
- Jak (ne)dělat dropshop
- Ultimátny checklist (30+) – na čo nezabudnúť pred spustením webu?
- ZDARMA: 20X NEJLEPŠÍ PLUGINY PRO WORDPRESS
Máte zkušenosti s tvorbou podobných webů? Udělali byste něco jinak, použili jiné pluginy apod.? Přidejte komentář :-).
at 9:30 am
Koukám, že tam máš docela dost pluginů. Nebojíš se zpomalení webu při takovým množství?
at 11:46 pm
@Wladass: dané pluginy určitě web zpomalují víc, než je vhodné. Dal jsem tam víceméně svou oblíbenou sestavu a web budu průběžně dopilovávat. Vzhledem k BuddyPressu to bude celkem piplačka :-).
at 2:13 pm
Pro mě velice podnětný článek plný nástrojů pro linkbuilding, o kterých jsem vůbec nevěděl. Díky moc, Marku!
at 11:02 am
Marku super článek, ale s těmi pluginy bych to opravdu tak nepřeháněl. Podlě mě bohatě stačí Yoast a zbytek si dopsat sám. Zbytečně to zpomaluje web a dělá to díry v bezpečnosti.
at 4:27 pm
Marku, jak nakonec dopadla soutěž? Vyhrál jsi ty nebo Radek?