View Sidebar
Je lepší kvalitní, nebo umělý linkbuilding? Malá SEO soutěž – díl 2.

Je lepší kvalitní, nebo umělý linkbuilding? Malá SEO soutěž – díl 2.

Červenec 21, 2015 9:05 am5 komentářů
Share Button

Informační web a SEO

V prvním díle SEO soutěže jsme se věnovali návrhu informačního webu, který bude podporovat dropshop a přeposílat na něj návštěvníky. V tomto díle popisuji spuštění daného webu a jeho úvodní propagaci. Výhrou v soutěži jsem si víceméně jistý, protože SEO konzultanti jsou o několik tříd výš než affiláci.

Současný stav

Radek má oproti mně náskok, protože má již funkční e-shop generující objednávky. Zatímco já jsem zatím stačil spustit jen informační web a na e-shop se teprve chystám.

První verze obsahového/informačního webu pro mě byla jednoduchá záležitost. Ale u e-shopu to bude něco jiného, jelikož s ním mám minimální zkušenosti.

Během posledních týdnů došlo ke změně také v tom, že probíhá sezóna daného produktu a lidé jej objednávají na dovolenou. Radek tedy logicky spustil PPC kampaň. Já se nejspíš vydám stejnou cestou a spustím jak PPC, tak Facebook reklamu. Na výsledky by to ale nemělo mít vliv, zákazníky z placených zdrojů rozeznáme.

Spuštění informačního webu

Jak jsem uvedl v předchozím díle, vycházel jsem z jednoduché analýzy klíčových slov, podle které jsem navrhl kostru webu a jeho funkce.

Pro získání textového obsahu jsem použil copywriting.cz. Logo obstaral grafik na Easytask. Obrázky zdarma jsem stáhl z fotobank picjumboFreeDigitalPhotos.net.   

Prvním krokem po spuštění stránek samozřejmě bylo vložení GA kódu, ověření v Search Consoli a propojení obou služeb. Jako GA plugin pro WordPress používám Google Analytics Dashboard for WP, který zobrazuje statistiky v adminu redakčního systému. V této fázi jsem web ještě vložil do SEMORu a nahrál klíčové fráze pro každodenní měření pozic.

WordPress má spoustu užitečných pluginů, do začátku jsem použil tyto:

  • 404 notifier – přehled „404ek“ zobrazených na webu
  • Advertisement Management – plugin pro základní práci s reklamními nebo jinými prvky
  • All In One SEO Pack – pokročilý plugin pro SEO
  • Akismet – ochrana proti spamu
  • Broken Link Checker – kontrola nefunkčních odkazů na webu
  • Contact Form 7 – vytváření různých typů kontaktních formulářů
  • Facebook Comments Plugin – facebook komentáře u stránek a příspěvků. Pro cílovku orientovanou na tuto soc. síť ideální
  • Loco Translate – přeložení cizojazyčných pluginů a šablon
  • Login Lockdown – ochrana před brute force útoky
  • kk Star Ratings – hodnocení od uživatelů, jež se pak zobrazuje v SERPu (hvězdičky)
  • NextGen Gallery – základní plugin pro pěkné galerie
  • Online Backup for WordPress – záloha databáze a WP souborů se zasíláním na e-mail
  • Sharethis – pohodlné sdílení obsahu na soc. sítích
  • Sucuri Security – captcha a další funkce
  • Wordfence Security – našlapaný bezpečnostní plugin
  • WP jQuery Lightbox 1.4.6 – pohodlnější zobrazování „klikatelných“ obrázků na stránce
  • WP Maintenance Mode – skrytí připravované verze stránek před návštěvníky
  • WordPress Popular Posts – do začátku trochu zbytečný plugin, který ale sbírá data o nejpopulárnějších příspěvcích

Mobilní SEO

Mobilní SEO

Protože mám „chytřejší“ cílovku hledající převážně přes Google a protože můj produkt přímo souvisí s chytrými telefony, je pro mě mobilní vyhledávání důležité. Na druhou stranu jsem se v tomto směru, alespoň ze začátku, nějak nepřetrhl. Nahodil jsem šablonu BresponZive, udělal rychlý audit mobilního SEO a upravil na stránkách pár věcí.

Komunita

V předchozím článku jsem uvedl, že bych web rád postupně přetvořil do komunitních stránek. Pro tento účel testuji na jiných webech rozšíření BuddyPress. Výše uvedené pluginy s ním nejsou vždy úplně kompatibilní, takže je nejspíš postupně nahradím BudyPress friendly doplňky.

Propagace

Registrace do katalogů

Úvodním krokem byla registrace do katalogů. Přestože je tato služba všemožnými odborníky prezentována jako zbytečná a zastaralá, skutečnost je přesně opačná.

Souběžně s tvorbou webu jsem oslovil vhodné ovlivňovatele. Radek mi zaslal 10 kusů produktů, jenž postupně přeposílám bloggerům a provozovatelům facebook fanpages pro recenze a soutěže.

Na nový webík jsem odkázal z pár vlastních nebo partnerských stránek. Součástí úvodní propagace bylo ještě získání odkazů z velkých webů. Použil jsem komentátor v kombinaci s klíčovými frázemi a získal odkazy z Wikipedie, živých diskusních vláken a dalších zajímavých míst.

Na úplný závěr nesmí chybět Talkwalker Alerts, kam jsem nasypal hlavní oborové fráze, vlastní značku a konkurenční weby, abych měl průběžný přehled o trhu.

Co bude dál?

Informační web běží a díky kvalitnímu obsahu na něj budu průběžně získávat odkazy z různých zdrojů. Zaměřím se především na komunitní funkce. Zároveň ale tento web odsunu do pozadí, protože přichází na řadu dropshop, s kterým budu začínat na zelené louce, respektive na nahozené kostře od Radka :-).

Reference

Máte zkušenosti s tvorbou podobných webů? Udělali byste něco jinak, použili jiné pluginy apod.? Přidejte komentář :-).

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   
Je lepší kvalitní, nebo umělý linkbuilding? Malá SEO soutěž – díl 2.
   
5 (100%) 4 votes                            
   

5 komentářů

  • Koukám, že tam máš docela dost pluginů. Nebojíš se zpomalení webu při takovým množství?

  • Marek Hnátek

    @Wladass: dané pluginy určitě web zpomalují víc, než je vhodné. Dal jsem tam víceméně svou oblíbenou sestavu a web budu průběžně dopilovávat. Vzhledem k BuddyPressu to bude celkem piplačka :-).

  • Pro mě velice podnětný článek plný nástrojů pro linkbuilding, o kterých jsem vůbec nevěděl. Díky moc, Marku!

  • Marku super článek, ale s těmi pluginy bych to opravdu tak nepřeháněl. Podlě mě bohatě stačí Yoast a zbytek si dopsat sám. Zbytečně to zpomaluje web a dělá to díry v bezpečnosti.

  • Marku, jak nakonec dopadla soutěž? Vyhrál jsi ty nebo Radek?

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
shop
Hledá se programátor

Pro významný e-shop s módou, který připravuje nový web, hledáme programátora nebo ještě lépe tým programátorů. Specifika: OS Linux -...

Zavřít