Když zadáte do vyhledávačů názvy vašich produktů, vyskakují na vás výsledky z webů jako Aukro, Vinted a podobných? A máte na skladě zboží, které už nemůžete zařadit do běžného sortimentu (poškozené, nošené, přebytky…)? Využijte ho alespoň pro backlinky, které vám přivedou návštěvníky.
Neprodejné produkty představují příležitost pro získání odkazů z aukčních a inzertních webů. S různými obměnami se dá použít i na dalších stránkách zaměřených na prodej nebo třeba recenze zboží, ale i u specifického sortimentu (např. služby zdarma pro charitu nebo vysokou školu výměnou za uvedení na webu, vouchery, lístky…). Takže jak na něj?
Ne každý odkaz projde
Provozovatelé aukčních, inzertních a dalších webů hlídají typ odkazů uvedených u nabídek zboží – linky na váš e-shop tak neprojdou například na Aukru. Proto postupujte oklikou. Pokud vytvoříte hodnotný obsah pro zákazníky (podrobný návod na mikrostránce, v příspěvku na sociální síti nebo na zcela jiném webu formou guest bloggingu), je šance na vznik odkazu mnohem vyšší.
Příklady stránek vhodných k vytvoření odkazů:
- mikrostránky,
- blog nebo magazín,
- video na YouTube,
- příspěvek na sociální síti.
Nový prodejní kanál tímto způsobem nejspíš nezískáte, ale budete mít odkazy a reklamu díky zboží, které by jinak leželo ladem. Jako doplněk funguje dobře, ale má i svá negativa. V nepřiměřené míře může poškodit obraz vašeho projektu a práci apod.
at 6:34 pm
Tohle plně funguje, a při malém čísle na klikači na mých stránkách to je i vidět, že se něco děje. Čas od času to je dobré.
at 10:03 am
Dobrý tip. Teď ještě, kdyby někdo dal dohromady seznam inzertních webů, které umožňují follow odkazy :-).
at 8:17 pm
panZero: Takový seznam už chystám, brzy ho zveřejním na některém ze svých blogů pro všechny 🙂
at 5:12 pm
Dobrý den, vznikl někde ten seznam inzertních webů? 🙂 díky!