Investice do B2B aktivit vám přinese nejen nové partnery. Při správném provedení získáte i kvalitní zpětné odkazy. Vylepšete svůj odkazový profil lepším využitím stávajících příležitostí nebo pomocí jiných osvědčených postupů.
Mezi tradiční subjekty, od nichž můžete v rámci B2B aktivit získat odkazy, patří dodavatelé a další partneři. To je ale jen začátek. Existují další možnosti spolupráce a vlastní propagace.
Linkbuildingové příležitosti v rámci B2B:
- Dodavatelé
- Účetní, právní a další firmy
- Poskytovatelé souvisejícíh služeb pro chod firmy (fakturační systémy aj.)
- Různé asociace a sdružení
- Klienti
- Poptávkové servery
- Specializované katalogy
- Diskusní fóra
- Sociální sítě
- Blogy
- Off-line aktivity (výstavy, veletrhy, eventy ale i tištěné materiály aj.)
- Média
- Guest blogging
- Poskytnutí produktů zdarma nebo za výhodnějších podmínek
- Rozhovory
- Případové studie
- Průzkumy
- Tiskové zprávy
- Obsah zdarma
- Propagace obsahu přes třetí stranu
- Sponzorství
Jak využít zmíněných možností při linkbuildingu? Nejde o pouhé rozesílání žádostí o vložení odkazu. To umí každý. Rozhoduje celkový přístup. Spojte běžnou propagaci značky s linkbuildingem.
Je ve vašem oboru poptávka po žhavých novinkách? Buďte tím prvním, kdo je publikuje. Víte o známé osobnosti, která by mohla být nakloněna spolupráci? Udělejte s ní rozhovor. U off-line aktivit se místo starých způsobů více zaměřte na prezentaci vaších stránek. Běžnou tiskovou zprávu oživte infografikou a unikátním textem a nabídněte ji formou hostovského příspěvku. Jednoduše řečeno – aktivně vyhledávejte odkazové příležitosti.
Smyslem linkbuildingu je branding v kombinaci se získáváním tematických odkazů. Nejde o dva odlišné směry. Backlinky slouží jako doporučení odjinud, které vznikne po navázání úspěšné spolupráce, publikaci zajímavého obsahu nebo jiné příležitosti.
V linkbuildingu neexistuje nudný obor. Jen nudní lidé
I v na první pohled nezáživných nebo vysoce konkurenčních odvětvích můžete vybudovat kvalitní odkazový profil. Je pravdou, že knihou nebo oblečením snadněji oslovíte bloggerskou komunitu než třeba pojištěním. I tak je ale v každém oboru dostatek příležitostí. Chcete to jen trochu odlišný přístup, ať už se bude jednat o publikování novinek, kontroverzní obsah nebo spolupráci s vlivnými osobnostmi.
Jak začít s linkbuildingem v rámci B2B
Přestože je každá oblast podnikání jiná, obecně existují dva způsoby získávání odkazů:
- Revize stávajících příležitostí
- Vyhledávání nových příležitostí
Revize stávajících příležitostí
Jde o zmíněné dodavatele a další subjekty, se kterými už spolupracujete a kteří na vás mohou odkázat. Vytvořte si seznam hlavních partnerů. Popřemýšlejte, od koho můžete získat zpětné odkazy.
Vyhledávání nových příležitostí
Jde o nekončící proces, který nabízí mnoho různých a zajímavých možností. Základem je jejich správná volba a kombinace vzhledem k rozpočtu, časovému plánu a dalším faktorům. Jednotlivé způsoby zahrňte do dlouhodobé linkbuildingové strategie.
U revizí i vyhledávání nových příležitostí k propagaci značky a získání odkazů je nejdůležitější to, jak budete vnímat ostatní. Buďte zdvořilí a užiteční. Pečlivě vybírejte budoucí partnery a važte si jich.
Pravidla B2B linkbuildingu
- Budujte vztahy
- Využijte stávajících příležitosti a vyhledejte nové
- Vybírejte vhodné partnery a autority z vašeho oboru
- Sledujte trendy
- Vyhodnocujte výsledky
Máte další tipy nebo konkrétní ukázku výhodné spolupráce v rámci B2B? Získáváte odkazy v této oblasti?
Infografika: B2B obsahový marketing v roce 2013 | Zdroj: visual.ly
at 8:26 pm
Spolupráce s dodavateli anebo partnery se může vyplatit a vůbec to není nic složitého. Nedávno jsem řešil s poskytovatelem affilu výměnu odkazů a vím, že podobně bych mohl kontaktovat předchozího dodavatele dárků, který měl vlastní mikrostránky na podporu. Stačí se jen ozvat 🙂
Radek recently posted…Sklizeň česneku 2013