Jedním z hojně zmiňovaných příspěvků z Marketing Festivalu byl skvělý návod od Martina Šimka na automatické vkládání nalezených textových zmínek do Google tabulek. Pokud vás tato metoda marketingu zaujala, ale nemáte s monitoringem zmínek zkušenosti, doporučuji navštívit workshop Miloše Hamsy. Dozvíte se (a naučíte), jak z monitoringu vytěžit maximum.
Jak se neztratit v nepřehledných tabulkách
Uvedený návod od Martina Šimka se od své publikace rozletěl po českém internetu. Mít na jednom místě všechny nastavené zmínky je super, protože je nemusíte hledat v jednotlivých nástrojích a můžete se na ně podívat i po čase. Problém je ale v prvotním nastavení – většina lidí neví, jak zvolit klíčové fráze, jak správně nastavit jednotlivé nástroje, které vychytávky použít atd.
V praxi pak „monitoring“ často vypadá tak, že se vezmou nejhledanější fráze podle analýzy klíčových slov, vloží se do Talkwalkeru a nechají nahrávat do tabulky. Takový výstup ale není zrovna ideální. Výsledná tabulka je plná nerelevantních zmínek a investovaný čas se nevrátí. A právě v tom pomůže Milošův worskhop.
Naučte se monitoring od základů
Víte, jak použít operátory v Talkwalkeru? Kdy je lepší zvolit sledování zmínek z diskusních fór a kdy z magazínů? Nebo jak přehledně reportovat nalezené zmínky a reakce na ně? Jestliže ne, navštivte workshop Miloše Hamsy.
Milošův workshop začíná rychlým seznámením s monitoringem. Následuje přehled jednotlivých nástrojů, důležitá část o tom, které fráze zvolit pro sledování a konkrétní ukázky, jak na nalezené zmínky reagovat i jak vše reportovat.
Pro koho je workshop vhodný?
Linkbuildeři a markeťáci by s monitoringem měli být důkladně seznámeni, takže jsou jasnou cílovkou.
Workshop ale ocení i „běžní“ uživatelé – provozovatelé magazínů, obchodníci nebo vedoucí pracovníci, kteří chtějí mít přehled o tom, kde se o nich nebo jejich konkurenci mluví. Miloš rád poradí i s tím, jak si nastavit jednodušší formu monitoringu do vaší RSS čtečky.
Výhodou workshopu oproti běžnému školení je to, že si vše vyzkoušíte na místě. Sami si nastavíte monitoring pro svůj zvolený projekt a zjistíte, jak konkrétně pracovat s výsledky.
Dozvíte se další užitečné informace, jež vám pomohou v práci – i když jste si třeba jako já předtím mysleli, že monitoringu dostatečně rozumíte :-).
Osnova workshopu
- Co je monitoring a jak ho používat
- Přehled nástrojů a jejich funkcí
- Výběr klíčových frází
- Nastavení v jednotlivých nástrojích
- Jak reagovat na zmínky
- Reporting
Bonus na závěr – reporting
Pokud je obsahem vaší práce reporting výsledků, přijde vám vhod tato část workshopu. V té se naučíte, jak nalezené zmínky (a reakce na ně) automaticky sesumarizovat v přehledné tabulce, v níž klienti nebo kolegové uvidí výsledky za dané období (počet nalezených zmínek, jejich relevance, popis vaší reakce atd.).
Za sebe mohu workshop jednoznačně doporučit. Ve zkratce se jedná o několik hodin nabitých praktickými věcmi. A jelikož v oblasti monitoringu dochází ke změnám (např. nové nástroje SentiOne nebo BrandMentions), se kterými vás školitel seznámí, není v podstatě co řešit.
at 11:16 am
Tento systém již nějaký čas využívám a musím říct, že je to paráda. Takže kdo o tom uvažuje, tak určitě doporučuji.
at 11:16 am
@SEO konzultant: Který systém myslíš? Jako obecně monitoring?