Startuji nový seriál článků o nevšedních způsobech budování zpětných odkazů. Podívejme se na úspěšnou spolupráci mezi weby podobného zaměření.
V následujících tematických článcích postupně najdete další originální možnosti linkbuildingu, které jsou efektivnější než ty klasické a navazují na trend linkbuildingu 2.0.
Spolupráce mezi oborově příbuznými weby
Co si pod tímto pojmem představit? Jednoduše vzájemné doporučení u webů, které jsou podobného ražení, ale zároveň si nemohou přetahovat zákazníky. Může jít například o portál nabízející cvičební lekce, jenž naváže spolupráci s e-shopem zaměřeným na doplňky výživy.
Doporučení může probíhat na více úrovních. Nejen uvedením v sekci partneři, viz článek „Je výměna odkazů mrtvá?“. Možnosti jsou prakticky neomezené – od představení v newsletterech, přes zmínku na facebook fanpage, až po společné propagační akce, ale třeba i tvorbu společného magazínu o zdravém životním stylu.
Příkladem je uveřejněný článek / newsletter s pozvánkou na akci fitness centra, který zároveň zmiňuje i výhodné akce v partnerském e-shopu. A naopak. Cílení návštěvníci se tak začnou zajímat o nabídky obou webů.
Výhodou tohoto druhu linkbuildingu je získání nových návštěvníků a zpětných odkazů z tematicky podobného zdroje. Také se posílí značka v komunitě.
Jaký máte na tento způsob propagace názor? Zkoušeli jste jej někdy? Napište komentář.
at 9:11 pm
Platí to i pro affil weby? Své menší weby občas takto provážu s většími magazíny apod.
at 4:03 am
Určitě je to možné. Sice mám zkušenost pouze s takovou spoluprací pouze u webů „stejné váhy“, ale proč nevyužít třeba mikrostránky apod.
at 11:00 pm
Spolupráce s příbuznými weby se mi jeví jako nejvíc užitečná. Přivádí nové návštěvníky, stačí psát o službách nebo zajímavém tématu „konkurence“. Získat mohou obě strany.
Ogar z vesnice recently posted…Jak bojovat proti vosám