View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 10: Sledování trendů

Originální způsob linkbuildingu č. 10: Sledování trendů

Únor 12, 2013 5:10 pm1 komentář
Share Button

Web je živý organismus. Každý den na něm dochází ke změnám. Pokud budeme sledovat aktuální dění, můžeme odhalit nastupující trend, předem připravit cílený obsah a předběhnout konkurenci.

Sledování trendů se odlišuje od sledování konkurence. Jeho účelem je nejen získání lepší představy o možnostech linkbuildingu. Jestli bude váš web držet prvenství v nové oblasti, která je atraktivní pro návštěvníky, je to velké plus.

Jak sledovat a předpovídat trendy

Primární je vlastní znalost oboru. Pokud znáte zákazníky, víte také, o co mají zájem a co by je v budoucnu mohlo oslovit. Znalosti se dají čerpat na mnoha místech:

Seznamy trendů pro tento rok najdete na webu magazínu Forbesblogu Shoptet.

Infografika – Trendy v českém marketingu pro rok 2013
  Infografika – Trendy v českém marketingu pro rok 2013 | Zdroj: Idealisti.eu

Reagování na zvyky návštěvníků a vyhledávání novinek vyžaduje časovou investici. Ta se však mnohonásobně vyplatí. Jde o základní předpoklad pro zvládnutý obsahový marketing a linkbaiting, jenž může v ideálním případě znamenat i nalezení tržní niky.

Vedle znalosti předmětu podnikání vám pomohou nástroje Google Trendszákaznický barometr, které sledují hledanost frází v porovnání s časem a geografickou polohou, umožňují porovnávat vztah různých keywordů v určitém období a mají další užitečné funkce.

Konkrétní příklady

Nelze nezmínit slevové servery typu Zapakatel a Slevomat, které se na českém webu objevily před několika lety a inspirovaly se zahraničním trendem. Stejného principu využily i cashback systémy. Dalším příkladem jsou portály mikroprací vezoucí se na vlně, již rozjely projekty jako Taskrabbit.

Ke změnám a novým přístupům dochází v mnoha oblastech – včetně SEO a internetového marketingu. I zde se upouští od dříve používaných metod a přechází se k novým způsobům propagace a tvorby obsahu. Více informací najdete v článku Jaká je budoucnost linkbuildingu?.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
      
   

1 komentář

  • Někdy je potřeba reagovat okamžitě. Včera jsem na blogu Patricka Zandla četl zajímavou úvahu o tom, že by mohly v budoucnu vycházet také eKnihy na pokračování. Řekl jsem si, že to vyzkouším na vlastní kůži a rychle jsem „spáchal“ prezentaci. Dnes dodělávám další propagaci a uvidím, co z toho nakonec vznikne…

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
Jak probíhá návrh strategie linkbuildingu
15 způsobů, jak vytvořit kvalitní obsah i když nemáte inspiraci

Ztráta inspirace se čas od čas dostaví u každého. Ale i této situace lze využít. Existuje několik univerzálních způsobů, jak...

Zavřít