15 způsobů, jak vytvořit kvalitní obsah i když nemáte inspiraci - SEO specialista Marek Hnátek
View Sidebar
15 způsobů, jak vytvořit kvalitní obsah i když nemáte inspiraci

15 způsobů, jak vytvořit kvalitní obsah i když nemáte inspiraci

Únor 8, 2013 5:02 pm1 komentář

Ztráta inspirace se čas od čas dostaví u každého. Ale i této situace lze využít. Existuje několik univerzálních způsobů, jak postupovat.

Fungující metody vytváření atraktivního obsahu:

1. Seznamy nej příspěvků

Zaměřte se na vlastní nebo respektované weby v oboru, setřiďte data a představte návštěvníkům hlavní příspěvky za určité období.

Příklad: Nejsdílenější články gigantů v online marketingu

* Seznam se nemusí věnovat jen článkům, ale i webům, projektům apod.

2. Rozhovory

Ideální forma spolupráce. Kvalitní rozhovor má potenciál oslovit množství lidí.

Příklad: Jindřich Fáborský: Chci dát alternativu k získání vědomostí nejen studentům

3. Guest blogging

Pokud máte významný web, oslovte autory menších projektů nebo fanstránek, případně i další vhodné zájemce (firmy), a nabídněte jim možnost uveřejnit u vás příspěvek. Guest blogging je cestou, jak získat atraktivní obsah od jiných autorů.

Příklad: Jak na budování zpětných odkazů: Při analýze se řiďte zdravým rozumem

4. Zeptejte se návštěvníků

Uspořádejte ankety nebo jiné průzkumy a využijte získaná data.

Příklad: Honza Kvasnička použil dotazník o Twitteru a vytvořil infografiku Twitter spammer vs. Twitter informant

Trochu jiný přístup se dá využít například u e-shopů, když poskytnou své produkty k recenzi.

5. Zeptejte se ostatních

Kolegové ale i konkurenti mohou poskytnout stejně užitečné informace jako návštěvníci webu.

Data lze získat i nepřímo – sledováním cizích webů a trendů, aktivit na sociálních sítích apod.

Příklady: Tematická diskusní fóra, sociální sítě, agregátory typu Weblogy.cz, Google Trends a další zdroje.

6. Analýza klíčových slov

Zprostředkuje vám užitečná data u připravovaných i zaběhlých webů. Můžete s předstihem reagovat na nastupující trendy a připravit cílený obsah.

Příklady: Podrobný popis a ukázku analýzy připravil Marek Prokop na webu Vyhledávače.info

7. Případové studie

Zaznamenejte konkrétní úspěšné výsledky vaší práce a zveřejněte je. Představíte nový obsah a navíc budete mít silný nákupní argument pro váhající zákazníky.

Příklad: Vyplatí se budovat mikrostránky?

8. Návody

Dejte si práci a vytvořte konkrétní postup pro realizaci určité činnosti.

Příklad: The Free Beginner’s Guide From Moz

Na podobném principu fungují e-shopy, které svým zákazníkům poskytují rady a tipy k nákupu, čímž efektivně propagují vlastní produkty.

9. Ohlédnutí

Zaznamenejte průběh něčeho, co stojí za pozornost.

Příklad: Deset zapomenutých služeb Googlu

Vedle ohlédnutí je oblíbenou metodu i zveřejňování příspěvků o „provařených“ tématech. V každé oblasti lidské činnosti existují věci, které se dají probírat opakovaně. V oblasti SEO jsou to články o (ne)používání výrazu „SEO optimalizace“, příspěvky pojednávající o tom, zda optimalizace stále žije atd.

10. „X způsobů, jak…“

Lidé milují čísla. Na nejrůznější seznamy narážíme každý den nejen v lifestyle magazínech. Takový příspěvek se navíc poměrně snadno tvoří a rychle si získá pozornost návštěvníků.

Příklad: Právě čtete 🙂

11. Představte obsah v netradiční formě

Obsah není jen text. Může se jednat o aplikace (mapy.cz) nebo něco jiného.  V poslední době u nás získává na oblibě infografika a podcasty.

Příklad: Podcast PNI 001: Proč Dělat Internetový Marketing a 5 Věcí, Které Dělá Většina Lidí Špatně

12. On-line nástroje

Vytvořte aplikaci, která návštěvníkům poskytne užitečnou službu, pomůže s nákupem nebo je pobaví.

Příklad: Aplikace pro výběr nitrooční čočky

13. Analýza použitelnosti / uživatelské testování

Tyto úkony stejně jako analýza klíčových slov slouží k získání informací, jež se dají využít jak k vhodné úpravě webu, tak k vytvoření nového obsahu.

Příklad: Megapixel.cz – případová studie

14. Katalogy

Katalogy dnes už nemají kvůli linkfarmám dobrou pověst. Vše se ale dá podat jinak. Pokud se ve vaší oblasti nevyskytuje kvalitní katalog, vytvořte jej.

Příklad: Na volné noze

Další možností je vznik asociace nebo vydání etického kodexu pro váš obor. Praktickou ukázku představuje Asociace SEO.

15. „Tajný způsob“ – Knihy

Na závěr přidávám ještě jednu využívanou metodu, která se odlišuje od ostatních – a to nejen tím, že není „od počítače“. Při vhodném postupu nemusí sloužit jen k získání suchých informací, ale i inspirace k tvorbě nového obsahu.

Pro načerpání nápadů doporučuji jednoduchý postup: Pokud stejně jako já trávíte denně několik hodin u pracovního stolu, jednou za čas si vyhraďte delší časový úsek, vyměňte klávesnici za knihu a židli ze pohodlné křeslo. Kniha se tématikou nemusí věnovat oboru, může se jednat o beletrii (úplné vypuštění pracovní tématiky je naopak víc než vhodné). Nové myšlenky se pak dostaví samy.

Na Twitteru jsem k tomuto tématu našel zajímavou infografiku. Via @filippodstavec:
Infografika – 10 způsobů, jak být kreativní

Víte o dalších způsobech vytváření obsahu, když nejsou k dispozici nové nápady? Napište komentář.

SEO školení První místa.cz

   
       
           
       
   

1 komentář

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
freelance
2 změny v pracovním životě

Uplynulé měsíce přinesly řadu věcí, které se týkaly mého pracovního působení i mě osobně. Získal jsem hodně nových zkušeností –...

Zavřít