Proces linkbuildingu obvykle začíná setříděním možností, jak získat odkazy z nových zdrojů. Přitom pokud provozujete komerčně zaměřený web, je docela možné, že už nyní máte k dispozici linkbuildingové příležitosti – jen jste jim předtím nevěnovali pozornost. A od získání kvalitních zpětných odkazů zdarma vás dělí jen zaslání zprávy.
Kde získat odkazy:
Dodavatelé – Většina firem má nějaké dodavatele, kteří zajišťují služby, materiál atd. Oslovte je a nabídněte jim, že vás mohou uvést ve svých referencích. Výhodnější vyjednávací pozici máte samozřejmě tehdy, jste-li významným hráčem na trhu.
Obchodní partneři – Nahraďte klasickou výměnu odkazů strategickým partnerstvím.
Webhostér – Platíte si spolehlivý hosting? Napište pozitivní zhodnocení služeb a nabídněte ho webhostingové firmě výměnou za vložení odkazu.
Firma, která vám vytvořila stránky – Pošlete žádost o uvedení v seznamu vytvořených webů.
Účetní firma – Pokud využíváte externí řešení na vedení účetnictví, nechte se uvést v referencích.
Právní firma – Právní služby představují významné náklady. Ten, kdo vám je poskytuje, by měl být ochotný věnovat vám link.
Team-buildingové působiště / koučing / podnikové poradenství – Vylepšujte podmínky ve firmě i odkazový profil díky uvedení na stránkách dodavatele.
Konference a akce – Jste účastníkem významné akce? Výměnou za obohacení programu se nechte uvést na viditelném místě.
Oborová sdružení a různé organizace – Mohou představovat cenný zdroj. Zvyšují také důvěryhodnost.
Poptávkové a B2B servery – Oblíbená metoda získání dodavatelů se dá využít i k linkbuildingu.
Coworking a kanceláře – Další odkazová příležitost.
Reklama – Investujete do reklamního systému, mediální agentury nebo SEO konzultanta? Trvejte na vložení backlinku. Poskytovatel pak bude mít další motivaci nabídnout vám co nejlepší služby.
Sponzoring – Kromě dobrého pocitu můžete nyní získat i zpětné odkazy.
Klienti – Jestliže jste navázali úspěšnou spolupráci a klient je spokojen s výsledky, můžete se jednoduše objevit na jeho stránkách. Své šance zvýšíte, když podniknete nějakou společnou aktivitu – například fotoreport ze spuštění nového provozu apod.
Média – Někdo o vás napsal nebo převzal váš obsah? Požádejte o vložení odkazu. Stejně tak postupujte v případě, že jste v minulosti přispívali do nějakého média.
Job servery a personálky – Kvalitní reference a výpovědi klientů jsou jedním ze znaků důvěryhodnosti pracovních serverů a personálek.
Catering – Pořádaná akce proběhla v pořádku? Napište několik pochvalných vět a nechte se uvést v referencích.
Sociální sítě – Pravidelně přispíváte na Facebook, YouTube nebo jinou sociální síť? Vložte ke svému profilu viditelný odkaz.
Diskusní fóra – U zaběhlých profilů na fórech se vyplatí vložit odkazy do uživatelského podpisu.
Stávající obsah – Nabídněte jej zdarma nebo změňte jeho formu.
Další tipy od čtenářů:
- Tiskárna
- Externí spolupráce
Související metody účinného linkbuildingu
Ke stávajícím příležitostem můžete přistupovat i jinak:
Mikrostránky a podpůrné weby – Tyto linkbuildingové metody by měly generovat cílené návštěvníky. Mikrostránky zaměřte na longtailové výrazy a ujistěte se, že současné i nové weby mají vhodnou architekturu a přeposílají návštěvníky na vybrané stránky vaší hlavní prezentace.
Blogy a magazíny – Vyhledejte pozitivní recenze a příspěvky o produktu. Pokud neobsahují odkazy, oslovte provozovatele webu a nabídněte mu zboží zdarma, slevu nebo jinou výhodu za backlink. Můžete se zaměřit i na vyhledání neaktualizovaných stránek, které budou levně k prodeji.
Weby institucí – Stránky vysokých škol a dalších institucí mají vysoký kredit. Nabídněte například stáž studentům nebo účast na oborové akci či společném projektu a požádejte, zda by bylo možné uvést vás na stránkách školy.
Jak využít tento způsob linkbuildingu
Postup je jednoduchý. Vytvořte si tabulku nebo myšlenkovou mapu a setřiďte aktuální možnosti linkbuildingu. Postupně oslovujte dané subjekty.
V seznamu nahoře jsou uvedeny možnosti, se kterými mám osobní zkušenost nebo jsem je využil pro klienty – mnoho dalších chybí. Víte o jiných příležitostech ke snadnému získání odkazu? Napište je prosím do komentářů.
at 3:42 pm
Teď mě napadá, že tímto způsobem by se dal získat zpětný odkaz i třeba z tiskárny, která ti dělá vizitky nebo jinou print reklamu 😉
Radek recently posted…Proč nedělám „moderní SEO“
at 8:45 pm
Externí spolupráce s webstudiem ;).
at 7:48 pm
Díky za tipy. Uvedl jsem je v článku.