Komunita autorů a jejich čtenářů představuje skvělé prostředí pro získání kvalitních zpětných odkazů.
Blogy jsou málo využívaným způsobem linkbuildingu, přitom poskytují výhody, jaké u „klasických“ metod nenajdete. Vždy samozřejmě záleží na konkrétním webu, obecně ale můžeme mluvit o větší důvěryhodnosti, která je založena na osobním přístupu a vztahu mezi autorem a čtenáři.
Začleňte blogy do vaší strategie linkbuildingu
Pro úspěch ve vyhledávačích je propagace na on-line zápisnících ideální volbou.
Cesta k získání odkazů nevede pouze přes reklamní systémy. Způsobů je mnohem více včetně guest bloggingu. Nejlepší formou linkbuildingu je stálá spolupráce s bloggery a samovolné získávání odkazů na zajímavý obsah.
Jak tedy oslovit autory? Mezi oblíbené metody patří nabídnutí produktů výměnou za recenzi, zasílání novinek ze sortimentu a soutěže.
Jak (ne)dělat linkbuilding prostřednictvím blogů
Na druhou stranu je třeba uvést, že nic se nemá přehánět. Při propagaci se řiďte zdravým rozumem. Postupujte plynule a nevyčerpejte všechny možnosti hned na začátku.
Linkbuilding je činnost, jejímž cílem je získat odkazy jako formu doporučení – přes takové odkazy budou chodit cílení návštěvníci. Článek o plynových kotlích na blogu o literatuře (i na toto se dá narazit) není zrovna vhodný.
Jak najít dobré blogy
Pokud máte alespoň základní povědomí o zvolené oblasti podnikání, nejspíš už také znáte úspěšné tematické zápisníky. Další najdete pomocí nástrojů jako Collabim nebo Linkmonitor. Stejně dobře poslouží vyhledávače – zadávejte výrazy v podobě „blog“ + zvolená fráze.
Jak začít spolupracovat s bloggery ve 3 krocích
- Vyhledejte vlivné autory
- Nabídněte a realizujte ideální formu spolupráce
- Měřte výsledky
Pokud nebude možná běžná spolupráce, postupujte oklikou. Když jsem oslovil vytipovaného autora za účelem tvorby článků o produktech mého klienta, ten neměl zájem. Byl však otevřený vložení odkazů do svých starších článků, které se dobře umisťovaly na long tail a měly slušnou návštěvnost. Stačilo zaslat vybrané zboží z e-shopu, a výsledkem byly kvalitní zpětné odkazy na stálo.
at 2:21 pm
Musím souhlasit, ale jako bloger… u většiny lidí je problém, že si neumí adekvátně za službu zaplatit. Když už něco píšu, dělám to kvalitně a taky za to chci zaplatit. U větších firem a solidních lidí to problém není, ale vadí mi, když si někdo myslí, že budu jeho službu propagovat za pár švestek.
V tom vidím docela problém. Že si hodně lidí myslí, že jsou blogeři nějací blázni, co čekají až budou moci o něčem napsat a na svůj honorář až tak nekoukají. Ale nemůžu to příliš kritizovat, protože ve většině případů narážím na naprosto skvělé lidi…
at 12:45 am
Souhlasím. Nejspíš to ovlivnily ceny českého PPP. Hodně zájemců o reklamu si pak myslí, že blogger bude psát za dvě stovky. Ale jak jsi uvedl, existují výjimky :).