Odkazy umisťují lidé. A ty nejlepší příležitosti k získání backlinků se nacházejí mimo svět internetu.
Pracujte na svém odkazovém profilu, i když nejste on-line
Marketing je marketing a je jedno, kde je jeho působiště. Univerzálním způsobem linkbuildingu je budování vztahů, kontaktů a partnerství. K tomu se nejlépe hodí off-line působení.
Recept na získání odkazů vypadá na první pohled jednoduše – soustřeďte se na spolupráci s ostatními. Buďte užiteční, chvalte, přinášejte konstruktivní kritiku. Dávejte a berte.
Off-line působení vyžaduje časovou investici, ta se však může mnohonásobně vyplatit.
Jak a kde získat odkazy:
Networking – Obecně schopnost komunikovat s dalšími lidmi, získávat cenné kontakty a budovat jméno.
Srazy a setkání – Méně formální setkání lidí z oboru. Ukázkou je NET sraz nebo IM sraz.
Odborné akce – Příkladem jsou nejrůznější SEO konference. Pokud se delší dobu pohybujete v oboru, příliš nových poznatků na nich nezískáte. Na takové akce se jezdí primárně kvůli networkingu (a někteří, aby trochu poplivali konkurenci).
Speciální akce – V mnoha ohledech skvělá volba. Jedná se kupříkladu o obchodní snídaně. Atmosféra je méně formální, ale účastníci jdou na akci s jasným cílem získat nové kontakty a setkat se s lidmi z oboru.
Adresa webu na viditelném místě – Nabízí se oblečení, reklamní prvky, tiskové materiály atd.
Sociální sítě – Umožňují uživatelům označit místo, přidat recenzi apod. Sociální sítě můžete kombinovat s různými akcemi.
QR kódy – Umožněte zákazníkům automatizovaný sběr dat.
Tvorba společných projektů – Univerzální možnost, jak najít spolehlivého partnera a získat odkazy.
Obchodní partneři – Pokud je vzájemná spolupráce prospěšná, není důvod, aby na vás druhý neodkázal.
Coworking – Ve společné kanceláři se seznámíte s dalšími členy.
Lístky a kupóny v prodejně – Překvapivě účinná metoda vhodná k propagaci i sběru e-mailových kontaktů. Šance, že na vás odkáže zákazník se svého webu, sice není příliš velká, ale můžete získat další zmínky na sociálních sítích.
Zajímavé akce v prodejně – Mohou mít spoustu variant, od slevových akcí a dárků po spuštění netradiční služby.
„Klasická reklama“ – Televize, inzerce v novinách, billboardy, rádio atd. Obecným znakem je špatná měřitelnost, na druhou stranu je zde potenciál podpořit WOM marketing.
Přednášení – Jedna z nejvyšších met. Ostatní vás následně sami propagují.
Mentoring – Předávejte své zkušenosti dále. Mentoring může být placený i neplacený.
Napsání knížky – Vytvořte publikaci a dokládejte jí svou odbornost.
Sponzoring – Přispějte na dobrou věc. Získáte dobrý pocit i pozornost ostatních.
Ukázka úspěšného použití
Nejlepší tematickou ukázkou je akce Marketing Festival, která u nás nemá obdoby. Stojí za ní Jindřich Fáborský. Marketing Festival si zaslouženě získává pozornost i backlinky.
Jaký máte názor na souvislost mezi off-line a on-line působením? Znáte další metody, jak budovat jméno a získávat zpětné odkazy?
Infografika: Překlenutí propasti mezi off-line a on-line marketingem | Zdroj: MyCustomer