Mikrostránky jsou několikastránkové a přehledné weby. Při jejich využití dostanete do vyhledávačů zcela nový prodejní kanál.
AKTUALIZOVÁNO – Chcete mít z partnerských webů co největší přínos? Přečtěte si článek 7 metod, jak z mikrostránek vytěžit maximum.
Proč začít využívat mikrostránky
Mikrostránky se mohou stát významným zdrojem návštěvnosti. Tyto malé a levné weby nabízejí řadu výhod. Stejně tak je ale potřeba při jejich vytváření dodržet základní pravidla.
Jednou z hlavních předností mikrostránek je jejich nízká pořizovací cena. Je možné na nich do detailu popsat zvolené téma nebo produkt – což například u e-shopu jako hlavního webu je málokdy možné. Na rozdíl od PPC a klasické reklamy se navíc jedná o trvalý způsob propagace. Stránky fungují měsíce a roky, stačí platit provozní náklady v podobě domény a hostingu.
Na co si dát pozor
Obecné informační stránky jsou ideální na longtailové fráze, u konkurenčnějších výrazů ale ztrácí smysl. Tvořit další weby na téma půjčky nebo ložnicový nábytek se vyplatí jen tehdy, když zvolíte originální přístup – příkladem jsou stránky Will It Blend? nebo Piccolo neexistuje. S obecným obsahem můžete na primární fráze uspět pouze při investici do PPC apod. Firma, která pro vás weby vytváří, by vás na to měla upozornit.
Reklama nastálo – Kdy se mikrostránky vyplatí?
- Při cílení na longtail
- Při představení novinek v sortimentu
- Při nedostatku prostoru na hlavním webu
Mikrostránky se běžně využívají při vylepšování pozic na longtailové výrazy. Vhodná data získáme z analýzy klíčových slov. Následně je jednodušší propagovat samostatný web než zapadlou podstránku hlavního webu.
Produktové weby jsou ideální také při představování novinek v sortimentu.
Na mikrostránkách lze detailně popsat zvolené téma a nabídnout návštěvníkům další užitečný obsah – multimédia, uživatelské recenze, návody atd.
Konkrétní ukázky
Pěknou ukázkou je web zdenekpohlreich.cz. Stránky v rychlosti představují hlavní téma a nasměrovávají návštěvníky do e-shopu. Dalším příkladem je jednoduchá mikrostránka postavená na WordPressu Liftago Taxi, která i při základní propagaci generuje stabilní návštěvnost okolo stovky cílených návštěvníků denně a má vysoký konverzní poměr.
Zaujala vás možnost propagací pomocí mikrostránek, ale nevíte, jak začít? Kontaktujte mě. Pomohu vám vytvořit a spustit weby na míru.
at 5:02 pm
Tak pokud je zdenekpohlreich.cz dobrým příkladem, rád se přiznám, že jsem autorem konceptu a původního obsahu, kde cílem byla propagace knihy formou tvorby mapy jídel, typických pro jednotlivé regiony Česka:)
at 10:04 am
Microsites testuji v rámci vlastních projektů a jediná nevýhoda je, že často váhám, zda se věnovat hlavnímu webu nebo tomu podpůrnému.
I mikroweby totiž potřebují propagaci a často si můžete dovolit víc (obsahově) než na hlavním webu.
Mimochodem, když už jsme u těch příkladů, líbil se mi web domaci-pekarny.cz, který teď koukám Mall smazal a přesměroval.
Martin Tomčík recently posted…Co jsem si odnesl z Copycampu 2013
at 3:16 pm
S tím, jestli se věnovat mikrostránce nebo hlavnímu webu mám taky teď problém. Web pestujucesnek.cz se ve vyhledávání chytá lépe, než jsem čekal a možná tak nebude jen mikrostránka ale konečný prodejní kanál.
at 8:36 pm
Objevil jsem tento článek a chci se podělit, jak mi mikrostránky pomohli zvýšit poptávky, značku a důvěryhodnost klientů. Dlouho jsem měl jen jednu stránku, kde jsem občas něco napsal, ale pak mě napadlo, že na každou mou službu, která mě živí si mohu udělat mikrostránku. Tak vznikli tyto dvě stránky: http://diagnostika.sazovsky.cz a http://statika.sazovsky.cz V podstatě jde jen o galerii projektů a stručný přehled služeb.
Proto souhlasím s autorem a doporučuji promyslet, kdy se mikrostránky vyplatí.