Analýza klíčových slov je základ SEO. Ne vždy ale máme čas a prostředky na tvorbu obsáhlých analýz, které obsahují desítky tisíc výrazů (a které ani nemusí být zrovna praktické). Následující podrobný postup je ideální, když chcete získat přehled o skutečně zadávaných dotazech např. pro tvorbu článků, mikrostránky, ale i firemního webu či kategorie e-shopu.
AKTUALIZACE: V návaznosti na slučování klíčových slov v AdWords jsem návod na jednoduchou klíčovku upravil tak, aby opět fungoval. AdWords totiž navíc dávají přesnější data těm inzerentům, kteří investují vyšší částky. Řešením je použití prostředníka, skvělého SEO nástroje Marketing Miner (dále jen MM, postačí tarif MINER za 680 Kč měsíčně).
Konkrétní ukázka z praxe
Pro ukázku jsem vybral kongresový hotel na Vysočině a sepsal postup, jak pro něj získat data. Postačí nám tabulkový editor typu Calc/Excel, aktivní účet na Skliku a placený tarif na Marketing Mineru. Výsledná analýza obsahuje především obecné prodejní fráze (je v jen málo frází souvisejících s klienty, konkurencí nebo obsahem, jež bych nerad zveřejňoval), ale jako ukázka však plně postačí.