View Sidebar
Využijte maximálně snadno dostupných odkazových příležitostí

Využijte maximálně snadno dostupných odkazových příležitostí

Září 13, 2013 3:27 pm5 komentářů

Často se setkávám s dotazy typu „Zaregistrovali jsme web do stovek katalogů a publikovali desítky SEO článků a teď nevíme, jak dál. Jak jinak získat odkazy?“. Když pomineme kvalitu takového linkbuildingu, je faktem, že existuje mnoho různých způsobů, jak i s minimálními náklady vylepšit odkazový profil. V tomto článku najdete několik z nich.

Termín „snadno dostupné“ jsem zvolil jako souhrnné označení takových způsobů linkbuildingu, které nevyžadují větší investici (obvykle postačí čas). Není u nich potřeba tvořit více obsahu, hledat dlouhodobé partnery apod. Jednoduše řečeno postačí excelovská tabulka a vkládání linků.

Výhodou zmíněných způsobů je rychlost a úspora nákladů. Nevýhodou to, že pokud se stanou stěžejní částí linkbuidingového plánu, jejich efektivita bude kontraproduktivní (ale ani to neplatí vždy – uvedu příklad). Nevytvoříte s nimi výjimečný obsah, nespustíte virální kampaň ani nevybudujete pevné vztahy.

Konkrétní ukázka – propagace e-shopu s čajem

Prakticky pro každý web se dá najít mnoho lehce dostupných odkazových příležitostí. Abych byl konkrétní, zvolil jsem pro lepší představu cílový web – e-shop s čajem.

Představte si, že provozujete podobný e-shop. Vaši zákazníci mají obecně větší povědomí o sortimentu. Místo „máčených ponožek“ v podobě pytlíkového čaje upřednostňují kvalitu. Nebojí si připlatit si a mají rádi exotiku a nezvyklý sortiment (milovník zeleného čaje rád vyzkouší třeba maté).

Pro takový e-shop vyhledáte nejrůznější weby, z nichž snadno získáte backlinky.


Linkbuilding pro e-shop s čajem

Kde začít získávat zpětné odkazy

Jednoduchost je rozřešená složitost. Začněte tím nejjednodušším – zadávejte do vyhledávačů klíčové fráze. Obvykle se zobrazí mnoho konkurenčních webů, ale také stránky, kterých můžete využít – Wikipedie, blogy a mnohé jiné. K dispozici jsou další zdroje jako katalogy stránek nebo nástroje typu Collabim a Linkmonitor. Ve WhiteHat nedávno představili šikovný Komentátor.

Pokud to je možné, vkládejte linky na velké weby. Nemusím připomínat, že u linkbuildingu je třeba použít zdravý rozum. Mezi přidáním hodnotného komentáře a spamem je rozdíl.

A když narazíte na možnost koupit zajímavý odkaz (např. MFA weby, mikrostránky), který se vyplatí z hlediska investice, uvažte to. Je to jako s nezávazným flirtováním – zakázané, ale když se to doma nedozví, proč ne. Jsme jenom lidi;).

[nggallery id=1]

Základem linkbuildingu je strategie a propagace na míru

Výše uvedené způsoby berte spíše jako podpůrný prostředek. Rozhodující vliv má přesto typ webu. Pro holičství na malém městě s omezeným rozpočtem stačí vytvořit uživatelsky přívětivý web, zaregistrovat ho do vhodných katalogů a zapracovat na lokálním marketingu.

Snadno dostupné možnosti propagace fungují. Jejich nevýhodou je ale paradoxně to, že jsou dostupné pro každého – schopnější konkurence jich také využije. Pokud hledáte způsob, jak uspět v živějším oboru, nechte si vytvořit dlouhodobou strategii linkbuildingu, která bude zohledňovat typ vašeho webu a další klíčové faktory. Položíte tak základ pro získáních kvalitních zpětných odkazů, které si nebude moci nárokovat konkurence.

Využíváte uvedených způsobů? Máte další tipy nebo připomínky? Napište komentář.

Školení a workshop linkbuildingu

   
       
           
       
   

5 komentářů

  • Trochu nerozumiem, prečo je v zozname „jednoducho získaných spatných odkazov“ aj Wikipedia. Sám považujem Wikipediu práve za jednu z najzložitejších, čo sa získania spatného odkazu týka – alebo máš inú skúsenosť?
    Chodelka Peter recently posted…15 zdrojov, z ktorých čerpám teoretické znalosti pre internetové podnikanieMy Profile

  • Souhlasím, imho nezáleží na tom, jak dobrý je web z hlediska linkbuildera ale jde taky dost o to, jak web vidí vyhledávač a tyto informace získáme právě analýzami výsledků vyhledávaní.

  • Marek Hnátek

    Díky za komentáře.
    @Peter: Pokud je kvalitní obsah, není problém odkaz získat. Přidávám konkrétní ukázku: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Kli%C4%8Dko#Extern.C3.AD_odkazy
    @Radek: JJ. Často je nejlepší nejjednodušší řešení :).

  • Tak eshop s čajem to asi bude mít trochu těžší udržet se na wikipedii než fanouškovský web? Samozřejmě, jde to, ale už to zkrátka není snadno dostupný odkaz.
    Děkuji za tip na googleplaces a komentátor.

  • Marek Hnátek

    @George: Může i nemusí. Pokud bude mít e-shop například rubriku s články, kde bude publikovat zajímavý obsah, například překlad zahraniční studie o účincích zeleného čaje proti rakovině, je to plus. Každopádně Wiki je ale jen jedním z možných kanálů. Běžně se setkávám s tím, že se majitel e-shopu zaměřuje na vše odznova, místo toho, aby využil stávajících příležitostí.

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
Content Flow Chart Blackboard
12 rychlých tipů pro tvorbu účinného obsahu

Ze všech stran se na majitele webů valí doporučení budujte kvalitní obsah. Jenomže jak na to? Pokud marně hledáte konkrétní...

Zavřít