Vytvořit kvalitní článek je často záležitost na několik hodin. Napsat poutavý text vyžaduje znalost daného tématu a schopnost psaní textů pro web. Ani po uveřejnění článku nemusí být vyhráno, jednotlivé věty totiž musí odpovídat celkovému kontextu.
Zde jsou další 3 tipy pro web copywriting
1. Úderný titulek
Mezi jednotlivými weby je velká konkurence. Na stejné téma jich existují desítky a všechny bojují o čtenáře. Titulek je základní způsob, jak přitáhnout pozornost a návštěvníky.
Až budete tvořit titulek pro svůj článek, myslete na to, že se spolu s úvodním textem zobrazí v RSS agregátorech a čtečkách vašich čtenářů. A okolo budou odkazy na jiné weby. Váš titulek musí zaujmout, odlišit se od ostatních a zároveň být pravdivý.
2. Jednoduchost, přehlednost, čtivost
Obsah je základ, ale až s formou vytvoří kvalitní článek. Můžete napsat hodnotný text s důležitými informacemi, přesto může zůstat nepřečtený, protože nesplní pravidla pro psaní textů pro web. Lidi jsou líní číst a svou pozornost zaměří jen k tomu, co zachytí při letmém prohlížení stránky – nadpisy, seznamy, krátké odstavce.
Copywriter je placený nejen za použití vhodných slov, ale i za stručnost. Text na monitoru se čte jinak než v knize. Čtenář bude chtít obsah, který přečtě za pár sekund a hned ho pochopí.
3. Zaměření na čtenáře
Za strávení času na vašem webu musíte dát návštěvníkovi protihodnotu. Pokud bude spokojený, rád se k vám příště vrátí. Poskytněte mu proto hledanou informaci, pobavte ho, nechte ho přemýšlet o výhodách vaší nabídky.