Budujte vztahy, ne odkazy - Marek Hnátek blog
View Sidebar
Budujte vztahy, ne odkazy

Budujte vztahy, ne odkazy

Srpen 16, 2013 11:27 am4 komentáře

Linkbuilding prošel výraznými změnami. Nové algoritmy představují jasný signál pro návrh propagace stránek – provozovatelé webů by se měli vyhnout umělým metodám a naopak se zaměřit na fungující postupy, které přivádí návštěvníky. A jedním z nejlepších způsobů propagace je budování vztahů a navazování partnerství.

Základem linkbuildingu je spolupráce. Budování vztahů je z dlouhodobého hlediska skvělou volbou. V každém oboru se dá najít někdo, s kým můžete spojit síly. Stejně tak se dají budovat vztahy s vašimi zákazníky. Výsledkem jsou zpětné odkazy vzniklé jako skutečné doporučení odjinud.

Proč na chvíli zapomenout na odkazy

Když hledáte partnerku/partnera na vážný vztah, také se jí/ho na první schůzce nezeptáte, zda dnes dojde k sexu.

Správný přístup hned od začátku je velkou výhodou. Je jedno, jestli píšete žádost o hostovský příspěvek nebo hledáte nového dodavatele. Někdy je sice potřeba na odkazy počkat, trpělivost se ale vyplatí.

Když se soustředíte na vzájemně prospěšnou spolupráci spíše než na honbu za co největším počtem backlinků, jste o krok blíž k úspěchu. Dobrá virální kampaň také ze začátku přinese „jen“ lajky na Facebooku, ale ve výsledku je skvělým zdrojem přirozeně vzniklých zpětných odkazů včetně možných zmínek v médiích.

Výhody budování vztahů

  • Najdete nové obchodní partnery.
  • Oslovíte zákazníky.
  • Levná metoda propagace.
  • Dlouhodobý přínos oproti jiným metodám.
  • Odkrytí dalších příležitostí.
  • Univerzální cesta k úspěchu.

Buďte aktivní tam, kde se to vyplatí

Základem budování vztahů je znalost oboruférové jednání s ostatními. Čím déle se o danou oblast zajímáte, tím máte lepší představu o lidech, autoritách a trendech. Rychlejším řešením je marketingový průzkum.

Víc hlav víc ví. Vyhledejte influencery, potencionální obchodní partnery nebo značky a požádejte je o pomoc. Zkoumejte, jak dostat váš obsah a nabídku k více zákazníkům. Sázejte stromky. Průběžně pracujte, vytipovávejte si vhodné weby a sledujte nové projekty či autory.

Pomohou vám také aplikace jako mention. Pro hledání odkazových příležitostí a tematických webů je tu Collabim nebo Linkmonitor.

Několik možností, jak budovat vztahy:

  • Hledání webů nebo jiných subjektů ke spolupráci
  • Nabídnutí společných výhod zákazníkům
  • Oslovení značek a influencerů
  • Aktivita na sociálních sítích
  • Komentáře a diskusní fóra
  • Off-line marketing, networking, akce z oboru
  • Přednášky a mentoring
  • Ego baiting
  • E-mail marketing
  • Vyhledávání dalších příležitostí

Jak udělat radost zákazníkovi:
Jak udělat radost zákazníkovi: Knihkupectví Martinus

Konkrétní ukázky

Skvělou ukázkou spolupráce, z níž vznikly nejen zpětné odkazy, je projekt JsmeMarketing, který spojuje zástupce firem a institucí.  

Nalezení nových partnerů by mělo být přínosné pro zákazníky. Provozovatel webinářů může navázat spolupráci s významnou agenturou zaměřenou na internetový marketing a nabídnout zákazníkům kvalitní infoprodukt. Další inspirací je služba 999.cz, jež za minimální poplatek poskytuje slevy a další benefity u rozsáhlé sítě partnerů.

Na úrovni e-shopů stojí za zmínku Trikator, jenž se stal oficiálním e-shopem ViralBrothers.

Vztahy a partnerství jsou cennější než odkazy

Odkazy se dají koupit kdykoli. Důvěra vzniká postupně. Kvalitní backlink je takový, který vznikl přirozeně na základě vzájemně prospěšné spolupráce nebo oslovení cílové skupiny.

V jednom z dalších článků přinesu souhrn možností, jak a kde hledat partnery při linkbuildingu.

Jaký máte názor na vliv spolupráce při linkbuildingu? Podařilo se vám získat významného partnera nebo vás zaujala nějaká kampaň?

Školení a workshop linkbuildingu

   
       
           
       
   

4 komentáře

  • díky za pěkný článek. Celkem se mi osvědčila spolupráce s konkurencí – webmastery. Zatímco hodně z nich ještě valí výměnu odkazů do partnerských sekcí, začíná se blýskat na lepší časy a někteří už mají zájem i o výměnu odazů uvnitř normálních textů na webu nebo ještě lépe přímo PR článkǔ do blogů. S potěšením musím konstatovat, že těch pár jedinců je schopno napsat i kvalitní články s tématicky příbuzným obsahem, které jsou i zajímavé pro čtenáře….a hledám takových víc…takže se klidně ozvěte…ideálně pro 3-way výměnu PR článků, které nevypadají na první pohled jako klasické PR;)

  • btw. ten dinosaurus mě dojal, naše malá by z něj byla hotová 🙂

  • Skvělý příspěvek. Myslím, že hledání partnerů je jedním z nejlepších kroků, protože je účinný a zdarma. Nějak se na to ale zapomíná, protože většinou lidé hrabou na svém písečku a nemají čas koukat se kolem :-).

  • Jak sám víš, u mě je linkbuilding hodně o partnerství a snad polovinu fakt kvalitních odkazů mám díky odkazům z webů kamarádů, partnerů z oboru atd. Je to jednak rychlejší a taky se můžeme domluvit opravdu na spolupráci, která přinese oběma stranám maximum.
    Radek recently posted…SMS půjčka bez 1 KčMy Profile

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
seo
Základní investice do (kvalitního) SEO se vyplatí vždy

Často se setkávám s dotazy, zdali se SEO vyplatí pro ten který web, nebo je lepší investovat prostředky například do...

Zavřít