Souhrn známých a „provařených“ metod vytváření zpětných odkazů. Nemají zázračný efekt, používá je každý, ale při trpělivém přístupu zvyšují návštěvnost stránek.
Známé možnosti linkbuildingu:
1. Oslovení tematických webů
Za účelem nákupu reklamního prostoru, odkazů, PR článků… Vedle přímého efektu je plusem získání lepšího přehledu o dané oblasti.
Běžné oslovení vhodného projektu může přerůst v pokročilejší způsob linkbuildingu – spolupráci mezi weby.
2. Registrace do katalogů
Dříve samozřejmá činnost postupně ztratila na efektivitě. Významných katalogů na českém webu je v současnosti málo. Registraci lze dnes brát spíše jako způsob, jak dát vyhledávačům o sobě vědět.
3. Výměna odkazů
Po registraci do katalogů další známá možnost.
Pravidla výměny odkazů:
- Používejte 3cestnou výměnu odkazů (nebo více)
- Partnerské stránky se spoustou odkazů jsou neefektivní
4. „SEO články“
Služba, která má nějaký smysl především tehdy, vkládáte-li do „PR webů“ vždy unikátní článek.
Přejít na: Seznam PR webů s unikátními články »
5. Linkovací systémy
Záložky jsou rychlý způsobem, jak zvýšit návštěvnost:
Kromě tradičních záložek se hodí i button typu „Doporuč příteli“ pro odeslání e-mailu apod.
6. Diskusní fóra
Fóra umožňují získat zpětné odkazy z příspěvků a někde i z uživatelského podpisu nebo jiného zdroje.
Přejít na: Seznam diskusních fór pro linkbuilding »
7. Komentáře
Stejně jako u diskusních fór se vyhněte vkládání zbytečných příspěvků ve stylu „Super článek, díky“. Váš příspěvek musí být smysluplný a k věci.
8. Blogy zdarma
Využijte zaběhlých systémů a vytvořte si blog na známé platformě. Ze začátku tak získáte odkazy z významného zdroje. A návštěvníky zadarmo.
Příklad: blog.idnes.cz
9. Články na jiných blozích a webech
Je vám blízký nějaký oborově spřízněný web? Požádejte jeho provozovatele o možnost publikovat vaše články. Vy oslovíte již existující čtenářskou základnu. A provozovatel získá nový obsah zdarma.
10. Mikrostránky
Mikrostránky se dají využít různě. Nabízí se produktové weby, způsob prezentace novinky na trhu nebo i další možnosti. Vždy záleží na celkovém podání.
Aneb není „mikrostránka“ jako mikrostránka.
11. Nákup odkazů a reklamy
Při placené variantě linkbuildingu vybírejte obezřetně a zaměřte se na to, jak, kdy a kde se váš odkaz objeví. Vyhledávače nemají nákup linků rády. Při odhalení nebudou v lepším případě na takové odkazy brát ohled, v horším vás penalizují.
12. RSS agregátory
Pokud máte pravidelně aktualizovaný obsah, vložte váš RSS zdroj do agregátorů:
Přejít na: Seznam RSS agregátorů »
13. FAQ servery
Weby, na kterých návštěvníci pokládají dotazy, hledají odpovědi na své otázky a odpovídají ostatním, představují dobrý zdroj návštěvnosti i příležitost k získání zpětných odkazů. Důležité je šikovně vložit link a vyhnout se nálepce spamera.
Přejít na: Seznam FAQ serverů »
14. Sociální sítě
O „sociálním SEO“ se mluví stále více. Vyhledávače věnují pozornost tomu, co je oblíbené na sociálních sítích. Je zde mnoho možností, jak zvýšit návštěvnost – od sdílení uživatelů po agregátory typu .
Předností sociálních sítí je, že v mnoha oborech ještě nejsou příliš rozšířené. Fanpage na Facebooku má kdekdo, ale tím to většinou končí. Otevírá se možnost pracovat s komunitou a získat náskok oproti konkurenci.
Zaujal vás článek? Sdílejte ho: