View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 36: Recenze a hodnocení

Originální způsob linkbuildingu č. 36: Recenze a hodnocení

Březen 24, 2015 2:01 pm5 komentářů
Share Button

Odkazy na externí recenze – ČSFD

Následující způsob linkbuildingu ocení nejen majitelé magazínů a bloggeři, ale při správném použití i majitelé firemních webů nebo e-shopů. Podívejme se, jak získat odkazy díky zhodnocení něčeho, co je pro vaši cílovou skupinu zajímavé.

I recenze a hodnocení mají svá pravidla

Osvědčenou metodou tvorby obsahu je například recenze očekávaného produktu. Schopný linkbuilder pak umí zajistit odkazy z diskusí i dalších míst, kde lze na takový obsah upozornit. Nezapomínejme ani na to, že odkaz na takový obsah můžeme snadno získat i pomocí ego baitingu.

Odkazovat, doporučovat, ale i psát kritické recenze můžete na blogu, sociálních sítích a mnoha dalších místech včetně cizích webů. Spolu s výběrem komunikačního kanálu je třeba brát v úvahu to, jak, kdy a na koho odkazovat/hodnotit/doporučovat. Recenze zajímavého produktu zveřejněná na vašem blogu má smysl, na rozdíl od placeného článku za pár stovek o něčem, co jste nikdy nevyzkoušeli.

Jak začít s recenzemi a hodnoceními?

Primární je vytvořit si seznam nebo myšlenkovou mapu vhodných témat, nebo mít alespoň představu toho, kam zaměřit pozornost. Jestliže se delší dobu pohybujete ve „svém“ oboru, dobře víte, čím komunita žije. Typicky jde o ovlivňovatele (jednotlivci, ale třeba i instituce, školy a úřady) nebo aktuální témata.

Osvědčené zdroj témat

  • Analýza klíčových slov
  • vyhledávací operátory
  • Diskusní fóra
  • Sociální sítě
  • Různé žebříčky popularity
  • Seznamy nejprodávanějšího zboží
  • Ankety
  • Agregátory
  • Servery zaměřené na otázky a odpovědi

Něco málo k propagaci

Po vytvoření obsahu přijde další krok – musíte o něm dát vědět. Upozorněte na něj ty, kteří by na něj mohli odkázat. Skvěle funguje například Twitter, který zasílá upozornění, když se o vás někdo zmíní. Nebojte se také oslovit ovlivňovatele napřímo například e-mailem, komentářem na blogu nebo v živém diskusním vlákně.

Vytěžte maximum z toho, co váš příspěvek nabízí. Když už dostanete cílovku na web, zaměřte se na interní prolinkování webu a účinné představení souvisejícího obsahu.

Použití v praxi

Skvělou ukázkou je web Ronnie.cz, který jde v recenzích až na kost – testuje produkty v nezávislých laboratořích. Jde i o dobrý příklad toho, jak recenzí může využít komerčně zaměřený web.

Používáte recenze pro oživení svého odkazového profilu, nebo se na to chystáte? Pochlubte se v komentářích.

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   
Originální způsob linkbuildingu č. 36: Recenze a hodnocení
   
5 (100%) 2 votes                            
   

5 komentářů

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
Konečně praktické SEO školení pro e-shopaře? Už 31. března v Praze

Většina dnešních školení SEO je založena na několikahodinovém monologu přednášejícího a občasném zodpovězení dotazu odvážného účastníka. Pro lektory je to...

Zavřít