Následující způsob linkbuildingu ocení nejen majitelé magazínů a bloggeři, ale při správném použití i majitelé firemních webů nebo e-shopů. Podívejme se, jak získat odkazy díky zhodnocení něčeho, co je pro vaši cílovou skupinu zajímavé.
I recenze a hodnocení mají svá pravidla
Osvědčenou metodou tvorby obsahu je například recenze očekávaného produktu. Schopný linkbuilder pak umí zajistit odkazy z diskusí i dalších míst, kde lze na takový obsah upozornit. Nezapomínejme ani na to, že odkaz na takový obsah můžeme snadno získat i pomocí ego baitingu.
Odkazovat, doporučovat, ale i psát kritické recenze můžete na blogu, sociálních sítích a mnoha dalších místech včetně cizích webů. Spolu s výběrem komunikačního kanálu je třeba brát v úvahu to, jak, kdy a na koho odkazovat/hodnotit/doporučovat. Recenze zajímavého produktu zveřejněná na vašem blogu má smysl, na rozdíl od placeného článku za pár stovek o něčem, co jste nikdy nevyzkoušeli.
TIP: recenze Topího Piguly na novinku Lídři jedí poslední: [blog Respektu]: http://t.co/wshTd55SxH
— Jan Melvil pub. (@janmelvil) 14. Březen 2015
Jak začít s recenzemi a hodnoceními?
Primární je vytvořit si seznam nebo myšlenkovou mapu vhodných témat, nebo mít alespoň představu toho, kam zaměřit pozornost. Jestliže se delší dobu pohybujete ve „svém“ oboru, dobře víte, čím komunita žije. Typicky jde o ovlivňovatele (jednotlivci, ale třeba i instituce, školy a úřady) nebo aktuální témata.
Osvědčené zdroj témat
- Analýza klíčových slov
- vyhledávací operátory
- Diskusní fóra
- Sociální sítě
- Různé žebříčky popularity
- Seznamy nejprodávanějšího zboží
- Ankety
- Agregátory
- Servery zaměřené na otázky a odpovědi
Něco málo k propagaci
Po vytvoření obsahu přijde další krok – musíte o něm dát vědět. Upozorněte na něj ty, kteří by na něj mohli odkázat. Skvěle funguje například Twitter, který zasílá upozornění, když se o vás někdo zmíní. Nebojte se také oslovit ovlivňovatele napřímo například e-mailem, komentářem na blogu nebo v živém diskusním vlákně.
Vytěžte maximum z toho, co váš příspěvek nabízí. Když už dostanete cílovku na web, zaměřte se na interní prolinkování webu a účinné představení souvisejícího obsahu.
Použití v praxi
Skvělou ukázkou je web Ronnie.cz, který jde v recenzích až na kost – testuje produkty v nezávislých laboratořích. Jde i o dobrý příklad toho, jak recenzí může využít komerčně zaměřený web.
Používáte recenze pro oživení svého odkazového profilu, nebo se na to chystáte? Pochlubte se v komentářích.
at 6:40 pm
Souhlasím s autorem. Poměrně překvapující pro mě byla Heuréka, kdy mi uveřejnění podrobnější recenze přineslo přes 500 návštěvníků webu za první měsíc. Ale třetí měsíc po uveřejnění jde jen o jednotky návštěvníků měsíčně.
at 1:38 am
Recenze můžu taky doporučit. Mám web zaměřený přímo na toto téma a patří asi mezi weby s nejvíce přirozeným odkazovým profilem, právě díky odkazům z různých blogů anebo diskuzních fór.
at 6:11 pm
Zajímavé. Díky za tip. 🙂
at 12:39 pm
Moc díky za článek
at 1:47 pm
Zajímavé tipy! Sdílím dále 🙂
http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/23/