Příchod algoritmu Penguin 2.0 potvrdil poslední trendy. Umělé SEO zemřelo, nebo alespoň jeho účinek klesá. Naproti tomu kvalitní optimalizace pro vyhledávače a uživatele je odrazovým můstkem pro vytvoření úspěšného a obsahově zajímavého webu.
V popředí je dnes dobře zvládnutý marketing obsahu. Google bere v úvahu nejen zpětné odkazy, ale i počet sdílení na sociálních sítích a známost webu. A nejlepším způsobem, jak v takovém prostředí uspět, je kombinace kvalitního obsahu a „klasického“ SEO.
S příchodem Penquina 2.0 také přibývají názory, že celá oblast optimalizace pro vyhledávače již ztratila smysl. Jsem přesně opačného názoru. Záleží totiž na tom, jak kdo SEO vnímá. Snaha o vytváření kvalitního webu je opakem využívání umělých metod.
Detaily se stále mění, ale podstata zůstává stejná:
Prezentace od Marka Prokopa
Význam optimalizace pro vyhledávače se nesnížil
Poslechnout názory, že se SEO už nevyplácí věnovat, by bylo hloupé.
Primární je kvalitní obsah. A stejně tak je potřeba mít dobře napsaný titulek stránky. Nemluvě o uživatelsky přívětivém webu vytvořeném na základě analýzy klíčových slov.
V ideálním případě se optimalizace a tvorba obsahu kombinují. SEO je prvním stupněm pyramidy. Nejde o konkurenční oblast obsahového marketingu a sociálních sítí, ale naopak o způsob, jak mít ze stránek maximální užitek.
Optimalizace pro vyhledávače a uživatele v sobě zahrnuje prvky, které pomáhají kvalitnímu obsahu dostat se k návštěvníkům. SEO usnadňuje používání webu a pomáhá najít požadovaný obsah. I několik jednoduchých kroků může web ihned odlišit od konkurence.
Vyhledávače upřednostňují cílení na lidské uživatele
U SEO záleží na tom, jak tuto oblast kdo vnímá. Jestliže majitel webu bere „optimalizaci“ jako automatickou registraci do stovek katalogů a psaní textů nesrozumitelných textů, pak pro něj SEO skutečně mrtvé. Alespoň co se týče Googlu, na Seznam tyto praktiky stále ještě platí.
Algoritmy, které vyvíjí Google, mají jednoduchý cíl – vyčistit výsledky vyhledávání od nekvalitních a uměle optimalizovaných stránek. Pokud budete tvořit web s ohledem na návštěvníky a nezneužívat slabin vyhledávačů, je to velké plus do budoucna.
SEO nezemřelo. Naopak se stále vyvíjí
Celá oblast se postupně mění. Umělé metody ztrácejí efekt a vyhledávače posuzují kvalitu webu podle mnoha faktorů. Univerzální cestou, jak se prosadit, je užitečný a zajímavý obsah – v kombinaci s kvalitním SEO.
Řeči o „smrti“ optimalizace pro vyhledávače často pronášejí ti, kteří o této oblasti moc nevědí, případně s ní mají negativní zkušenost. Metody, jak správně postupovat při tvorbě a propagaci webu, a tím se vyhnout se penalizaci z dílny Google Zoo, se nezměnily: stačí „jen“ nabízet návštěvníkům to, co hledají. A využívat předností vyhledávačů místo snahy o zneužívání slabin.
Infografika: Smrt SEO | Zdroj: SEO Book.com
Jaký máte názor na budoucnost SEO? Vyzkoušeli jste někdy metody „umělé optimalizace“? Napište komentář.