Linkbuilding má mnoho společného s „klasickým“ marketingem. Metody jako spolupráce s bloggery, oslovování dalších autorit z oboru nebo guest blogging jsou primárně zaměřeny na upoutání pozornosti čtenářů a návštěvníků. Zpětné odkazy jsou vlastně až takový bonus. Aby vaše sdělení mělo smysl, musíte oslovit cílovou skupinu. A jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je analýza klíčových slov.
Originální způsob linkbuildingu č. 26: Fanpage na Facebooku
Sociální sítě jsou výborným obchodním nástrojem. Můžete pomocí nich vytvářet vztah se zákazníky, budovat komunitu i prodávat. Další sítí, na kterou se blíže podíváme, je Facebook – respektive využití fanpages pro firmy i další subjekty. Právě „fanstránka“ často nahradí vlastní aktualizovaný web. Obchodníci se spokojí jen se základní webovou prezentaci, a své další aktivity přenesou na Facebook.
Originální způsob linkbuildingu č. 25: Vlastní magazín
Vlastní magazín je skvělý nástroj pro linkbuilding a budování brandu. Oproti blogu je více obecný a většinou tolik nepropaguje osobnost autora. V popředí je téma. Díky průběžně publikovanému obsahu může provozovatel magazínu reagovat na trendy, publikovat atraktivní články a budovat komunitu okolo webu. Na druhou stranu má provoz magazínu i řadu nevýhod.
Originální způsob linkbuildingu č. 24: Katalogy
Když zazní spojení katalogy a linkbuilding, většina lidí z oboru se jen usměje. Katalogy stránek ztratily většinu ze svého kdysi velkého významu. Na druhou stranu je třeba uvést, že opravdu kvalitním katalogem je třeba portál Na volné noze. V tomto článku rozebereme, jak využít katalogů při linkbuildingu.
Originální způsob linkbuildingu č. 23: Influenceři
Influenceři neboli ovlivňovatelé jsou lidé, ale i organizace a další subjekty, které mají větší vliv než ostatní. Jejich sdělení osloví více zájemců a zároveň je vnímáno jinak, než je tomu u méně významných autorů a běžných uživatelů. Představují mocný způsob propagace. Vedle klasických reklamních kampaní s nimi můžete spojit síly i v linkbuildingu.