Ujasněte si, kde už teď můžete získat backlinky bez většího přičinění (a výdajů).
POZNÁMKA – uvedený seznam berte spíše jako inspiraci. Někomu se mohou hodit všechny body, jinému žádný.
Dodavatelé a obchodní partneři
Máte stálého obchodního partnera? Dodavatele? Firmu, která vám dělá účetnictví? Požádejte o vložení odkazu. Vy získáte backlink, druhá strana si vás bude moci přidat do referencí jako spokojeného klienta.
Jiní možní partneři
Spolupracujete s bloggery nebo médii? Přednášeli jste na významné akci? Zkrátka víte o někom významném, kdo na vás může odkázat, případně – lépe – vložit backlinky do již existujícího obsahu? Využijte toho.
Spokojení zákazníci nebo jiní lidé, kteří si vás oblíbili
Opomíjená metoda, která ale přináší skvělé výsledky nejen z pohledu linkbuildingu. Pokud je váš klient nebo zákazník spokojený s vašimi produkty a přístupem, zvažte, zda by vás nemohl doporučit u sebe na webu nebo jinde.
Pokud se o vás zmíní někdo, kdo s vámi nemá dřívější zkušenost, vytvořte si s ním vztah.
Ve všech případech můžete nabídnout služby navíc nebo jiný benefit.
Reklamace odkazů
Tato metoda navazuje na předchozí. V podstatě se jedná o získání odkazů tam, kde na vás zapomněli. Případně o jejich lepší využití.
Zjistěte a mějte přehled o tom, kde se o vás mluví. Běžně se jedná o diskusní fóra, blogy, sociální sítě, ale i zbožové vyhledávače a další místa. K nalezení zmínek oceníte vyhledávací operátory. Použijte také spojení vaší značky se specifickými slovy (zkušenost, podvod, diskuse, recenze, chyba…) – můžete tak odhalit nejen odkazové příležitosti, ale i problémy, na něž se vyplatí reagovat. Dále prohledejte sociální sítě a záložkovací služby.
Vyhledávání uzpůsobte své nabídce. Vývojář programů nebo autor e-knih by se měl poohlédnout také na Ulož.to a na webech s torrenty.
Důležitým krokem je také sledování zmínek, které se o vás na internetu objeví. K tomu se hodí nástroje Google Alerts, mention a další.
@psavec Nepoužívám nic, ale nedávno jsem objevil http://t.co/d4md0c3Ql8, což se ti může hodit.
— Michal Kurečka (@mkurri) April 12, 2014
Charita a subjekty, kterým pomáháte
Z prospěšné činnosti můžete získat i zpětné odkazy. Když někomu pomáháte, udělejte si před plánováním hlavní kampaně přehled o tom, jak mít ze spolupráce maximální přínos.
Profily na sociálních sítích
Využijte aktivity na sociálních sítích na maximum. Vložte odkazy k popisku vaší fanpage na Facebooku nebo k videům na YouTube. Nezapomínejte na další branding.
Weby, kde jste přispívali
Jestliže jste aktivní na určitém webu, je možné toho využít. Vložte odkazy k vašemu profilu, autorské stránce nebo jinam.
Mezi tradiční typy webů patří:
- Magazíny a jiná média.
- Komunitní weby.
- Diskusní fóra.
Recyklace obsahu
Samotná recyklace spadá do linkbuildingové kampaně, nicméně je dobré si už předem ujasnit, jaký obsah můžete znovu využít.
Máte hodně textů? Popřemýšlejte o změně formy obsahu. Vytvořte infografiku, video nebo aplikaci. Výhodou takového postupu, je, že nebudete muset vymýšlet nic nového. Naopak využijete ověřených informací, které budete atraktivně prezentovat. Stejný princip platí i u jiných typů obsahu. Na druhou stranu je tu investice spojená se zpracováním obsahu.
Změna formy je jen jednou z cest. U „obyčejných textů“ fungují seriály článků a výběr tradičních nebo aktuálních témat. Užitečná data získáte sledováním trendů a z analýzy klíčových slov.
Interní linkbuilding
Nezapomínejte na základní vlastnost dobrých SEO adres – trvalost. Často se setkávám s tím, že majitel webu dříve investoval do linkbuildingu, který pak ale pohřbil tím, že změnil URL, aniž by dřívější adresy přesměroval nebo jinak ošetřil.
Univerzální metodou, jak odhalit chyby v odkazech v rámci vašeho webu, je monitorování zobrazených chybových stránek.
Pro kontrolu se hodí tyto nástroje:
- Xenu.
- Screaming Frog SEO Spider.
- Google nástroje pro webmastery.
- Google Analytics.
- Doplňky pro RS – např. Broken Link Checker a 404 Notifier pro WordPress.
Analýza webu pomocí Xenu from H1.cz
Při linkbuildingu používejte zdravý rozum
Jak jsem uvedl na začátku článku, je potřeba být obezřetný v tom, jak investujeme svůj čas. Někdy stačí získat odkazy od obchodních partnerů, a web získá vysoké pozice a stabilní návštěvnost z vyhledávačů (i když pozice nejsou vše). Jindy jsou partneři jen doplňkem linkbuildingu.
Ne vždy se také získání odkazu podaří. Šikovný linkbuilder však umí rozpoznat, kdy se časová nebo jiná investice vyplatí vzhledem k riziku a možnému zisku.
Víte o dalších způsobech, jak bez většího přičinění získat kvalitní odkazy?
at 10:45 am
jo, skoro vše je v článku IN, pouze znovu a znovu zdůraznit, že tzv. výměny odkazů, Link farmy = riziku penalizací…
Já klientům odkazy ze zásady kupuji a pouze tematické tj. příbuzné….
http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/