Branding v linkbuildingu: jak propagovat značku při získávání zpětných odkazů | Marek Hnátek – Blog
View Sidebar
Branding v linkbuildingu: jak propagovat značku při získávání zpětných odkazů

Branding v linkbuildingu: jak propagovat značku při získávání zpětných odkazů

Listopad 27, 2013 9:36 pm1 komentář
Share Button

Zpětný odkaz je forma doporučení. Někdo na vás odkáže, a tím říká „Toto stojí za pozornost.“ Funguje to stejně, jako když vám váš známý doporučí dobrou restauraci. Při získávání takových referencí můžete ještě více propagovat svou značku. Podívejte se na malý úvod do brand linkbuildingu.

Brandbuilding je natolik komplexní a rozsáhlá oblast, že ji nelze popsat v jednom příspěvku. Zmíním tedy jen několik vytipovaných možností. Budu rád za vaše doplnění v komentářích.

Jak využít brandbuilding? Nejjednodušším postupem je vnímání linkbuildingu jako způsobu marketingu. Ne jako umělé metody, jejímž cílem je nasázet odkazy všude, kde je to možné.

Jak propagovat značku při linkbuildingu:

  • Logo a vizuální prvky
  • Aktualizace a komunikace
  • Anchor texty a titulky stránek
  • Aktivity zaměřené spíše na značku
  • Off-line marketing

Logo a jiné vizuální prvky

Logo a vizuální prvky v brandingu

Vizuální prvky představují odrazové můstky pro budování značky. Primární je tedy jejich pečlivá volba. I když nemáte žádné logo, lidé si vás automaticky spojí například s fotografií konkrétní osoby nebo provozovny. Vizuální prvky v sobě zahrnují mínění ostatních o vás – mísí se v nich spokojenost zákazníka, jeho osobní dojem při společném obědě a mnoho dalšího.

Kam zakomponovat vizuální prvky

  • Webové stránky
  • Prezentace, infografiky a další materiály
  • Profily na sociálních sítích
  • Diskusní fóra, profily na dalších webech, gravatar
  • Případové studie, rozhovory a jiné typy příspěvků
  • Advertorialy, PR články a tiskové zprávy

Aktualizace a komunikace

Když se řekne přípravek na mytí nádobí, většina z nás si vybaví Jar. Je prokázáno, že se více prodávají ty produkty, které jsou opakovaně vyvolávány v myslích zákazníků. Využijte ten samý princip v linkbuildingu.

Každý člověk má své osobní brýle, mentální modely, přes které se dívá na svět. Lidé nikdy nevidí přímo vás. Vždy vnímají pouze představu, která je v jejich hlavě. Děláme to všichni a pořád. – blog Na volné noze

Aktualizace je založena na pravidelném připomínání. Nejde však jen o četnost nebo pravidelnost sdělení, ale především celkový styl komunikace. Ten se odvíjí od typu vašich produktů a dřívějších zpráv. Od seriózního média očekáváme něco jiného než od deníku Blesk.


Modern Brand Building from Paul Isakson

Anchor texty a titulky stránek

U odkazů, které můžete sami ovlivnit, se vyplatí používat nejen klíčové výrazy, ale i vaši značku. Nezapomínejte, že příchozí odkazy, ale i grafické prvky můžete ovlivňovat například pomocí affiliate programu a dalších metod.

Titulek stránky neslouží vyhledávačům, ale návštěvníkům. Konkrétní rady najdete zde.

Aktivity zaměřené spíše na značku

Mezi tyto způsoby patří metody zahrnované do linkbuildingu, jejich hlavním významem je ale oslovení cílové skupiny a branding. Typicky jde o kvalitní guest blogging, aktivity na sociálních sítích, hledání partnerů, rozhovory nebo webináře a přednášky. Skvěle funguje i „obyčejná“ změna formy obsahu – nahraďte text například videem či infografikou.

Off-line marketing

Pracujte na svém odkazovém profilu, i když nejste u počítače. Off-line aktivity často představují ty nejlepší přiležitosti k získání odkazů. Vyberte optimální možnosti podle vašeho oboru – příkladem je napsání publikace, účast na akcích či přednášení.

Na závěr přidávám (ne)oficiální doporučení – odkazy jsou stejně jako pozice ve vyhledávačích pouhými prostředky. V linkbuidildingu (i jiných) činnostech nakonec rozhoduje člověk. Nakoupí zákazník, ne robot vyhledávače. Buďte přátelští a budujte vztahy se zákazníky i partnery. Člověk rád odkáže i na svou konkurenci, když je mu sympatická.  

Výše uvedené možnosti představují jen některé způsoby, jak při linkbuildingu efektivně propagovat značku. Existují mnohé další. Jak vnímáte spojení brandingu a linkbuildingu? Napište komentář. Těším se na diskusi.

Infografika: Jak na branding pro váš byznys | Zdroj: Creatage

Infografika: Jak na branding pro váš byznys

Školení a workshop linkbuildingu

Share Button
   
       
           
       
   

1 komentář

  • I když zatím vlastní značku nemám, dělám teď affil web, kde už je brandování trochu možné, takže se článek hodí 🙂
    Netušil jsem třeba to, že obrázek z webu může lidem brand připomínat, budu na to myslet při tvorbě bannerů.

Leave a reply


CommentLuv badge

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...

Informace o souborech cookies najdete na adrese https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Zavřít

Starší příspěvky:
Jak podpořit sdílení vašeho obsahu? Identifikujte potřeby, postoje nebo rutinu vaší cílovky

Jak řekl Otakar Líbal, obsahu je všude plno. Aby vás uživatelé sdíleli, musíte se něčím odlišit. Dobrým způsobem je tvorba...

Zavřít