Foto: flickr.com
Různé přístupy v psaní textů pro web
Každý copywriter se staví jinak ke své práci. Pokud se jedná o psavce na volné noze, nejspíš bude ke copywritingu nabízet i doplňkové služby, například návrh marketingového konceptu. Copywriter pracující ve webdesignérské firmě se může častěji zaměřit pouze na psaní.
Jako všude se i u web copywritingu rozlišuje účel a cena. Text pro jednoduché MFA vyjde na pár stovek a smlouvu o dílo. Cena za pečlivě připravené texty pro firemní web může začínat u několika tisíc.
Text, který osloví čtenáře
Pokud se rozhodnete zaplatit si copywritera, je dobré vědět, jaký účel budou texty mít.
Texty u čistě komerčního webu mají jasný cíl – oslovit návštěvníka, dovést ho k požadované akci a zajistit, aby byl spokojený. Vše na sebe navazuje. Obsah webu, grafika a následná péče a komunikace se zákazníkem musí jít ruku v ruce.
Textový obsah by měl zapadnout do celkového kontextu webu. Návštěvník musí po vstupu na vaše stránky hned poznat co mu nabízíte, jestli jste důvěryhodní a co je váš hlavní prodejní argument. Nikoho nebude zajímat historie vaší firmy (ta se dá použít čistě pro získání důvěry – uvedená na samostatné stránce).
I delší text, který následuje po vzbuzení pozornosti a má návštěvníka přesvědčit ke koupi, musí být přehledně členěný, čtivý a mít pozitivní nádech.
Pro profesionálního copywritera je vytvoření takového obsahu záležitost na několik hodin. Poznat vaši nabídku a zákazníky, napsat kvalitní text, zkontrolovat a opravit chyby, neodesílat práci hned, ale nechat texty uzrát – to vše je jeho práce.
Kolik tedy zaplatit za text?
Výsledna cena se bude odvíjet od účelu textu. Několik stovek za poutavý obsah pro mikrostránku je přijatelných a stalo se standardem. Pokud poptáváte precizní obsah pro svůj firemní web, bude cena o pár tisíc vyšší.