View Sidebar
Kolik a za co platíte copywritera?

Kolik a za co platíte copywritera?

Březen 8, 2010 11:03 am0 comments

Web copywriting
Foto: flickr.com

Různé přístupy v psaní textů pro web

Každý copywriter se staví jinak ke své práci. Pokud se jedná o psavce na volné noze, nejspíš bude ke copywritingu nabízet i doplňkové služby, například návrh marketingového konceptu. Copywriter pracující ve webdesignérské firmě se může častěji zaměřit pouze na psaní.

Jako všude se i u web copywritingu rozlišuje účel a cena. Text pro jednoduché MFA vyjde na pár stovek a smlouvu o dílo. Cena za pečlivě připravené texty pro firemní web může začínat u několika tisíc.

Text, který osloví čtenáře

Pokud se rozhodnete zaplatit si copywritera, je dobré vědět, jaký účel budou texty mít.

Texty u čistě komerčního webu mají jasný cíl – oslovit návštěvníka, dovést ho k požadované akci a zajistit, aby byl spokojený. Vše na sebe navazuje. Obsah webu, grafika a následná péče a komunikace se zákazníkem musí jít ruku v ruce.

Textový obsah by měl zapadnout do celkového kontextu webu. Návštěvník musí po vstupu na vaše stránky hned poznat co mu nabízíte, jestli jste důvěryhodní a co je váš hlavní prodejní argument. Nikoho nebude zajímat historie vaší firmy (ta se dá použít čistě pro získání důvěry – uvedená na samostatné stránce).

delší text, který následuje po vzbuzení pozornosti a má návštěvníka přesvědčit ke koupi, musí být přehledně členěný, čtivý a mít pozitivní nádech.

Pro profesionálního copywritera je vytvoření takového obsahu záležitost na několik hodin. Poznat vaši nabídku a zákazníky, napsat kvalitní text, zkontrolovat a opravit chyby, neodesílat práci hned, ale nechat texty uzrát – to vše je jeho práce.

Kolik tedy zaplatit za text?

Výsledna cena se bude odvíjet od účelu textu. Několik stovek za poutavý obsah pro mikrostránku je přijatelných a stalo se standardem. Pokud poptáváte precizní obsah pro svůj firemní web, bude cena o pár tisíc vyšší.

Share Button

Leave a reply


Anketa – je pro vás (nej)nižší cena rozhodující pro nákup v e-shopu?

CommentLuv badge
Starší příspěvky:
Nejlepší systém pro nákup a prodej odkazů?

Objevil se nový reklamní systém pro obchodování s odkazy Ads.Ranky.cz. Zatím je v testovací verzi, ale už teď slibuje zajímavé...

3 věci, které by měl obsahovat správný článek

Vytvořit kvalitní článek je často záležitost na několik hodin. Napsat poutavý text vyžaduje znalost daného tématu a schopnost psaní textů...

4 tipy pro kvalitní webový text

Text je nejdůležitější část webu. Pokud je kvalitně napsaný, udělá z náhodného kolemjdoucího stálého čtenáře. Dobrý text dokáže zvýšit návštěvnost,...

Zavřít