View Sidebar
Originální způsob linkbuildingu č. 11: Vytváření landing pages

Originální způsob linkbuildingu č. 11: Vytváření landing pages

Únor 19, 2013 11:35 pm3 comments

Landing pages představují optimalizované „přistávací“ stránky pro návštěvníky. Mají potenciál získat zpětné odkazy a dobré pozice ve vyhledávačích.

Landing pages jsou nejvíce používané jako generátor zákazníků, kteří na web přišli po kliknutí na reklamu. Můžete jich ale stejně dobře využít i v linkbuildingu.

Vstupní stránky se odlišují od klasických příspěvků na vašem blogu nebo magazínu. Nemění se jejich umístění a mají stálé místo v navigaci. Zatímco příspěvky po čase zapadnou, stránky jsou dobře na očích. To otevírá možnost jich naplno využít.

Na vstupní stránky se snadno zapamatovatelným URL se také lépe odkazuje než na články a příspěvky.

Příklady landing pages

  • FAQ
  • Seznamy frází, slovníky
  • Obsah zdarma (například e-book)
  • On-line nástroje
  • Tematické stránky (infografika, podcasty atd.)
  • Podrobné popsání tématu
  • Rozcestníky zboží na e-shopu

Takové stránky mohou vypadat jako zbytek webu, lehce se odlišovat, nebo vycházet z úplně jiného schématu.  V některých případech se ani nemusí jednat o součást vaší hlavní prezentace. Záleží na tom, pro jaký účel byla konkrétní landing page vytvořena (optimalizace na klíčovou frázi X generování leadů…).

Stránka je cílená na návštěvníky, kteří hledají klíčový pojem. V ideálním případě také účinně vybízí k akci. Dobré přirovnání se nachází v knize 333 tipů a triků pro SEO:

Přistávací plocha by měla být co nejlépe připravena pro daný typ letadla. Obrovskému nákladnímu letadlu by se špatně přistávalo na střeše mrakodrapu, která je určená pro helikoptéry, bojové stíhačce stačí k přistání letadlová loď a balón přistane i na louce. Bez CTA je to jen shluk informací – pokud to ovšem není záměrem.

Jak vytvořit landing page

Pokud nemáte vybráno konkrétní téma (například seznam FAQ), pomůže vám analýza klíčových slov. Najděte vhodnou frázi a vytvořte cílený obsah. Rozhodující je už předem vědět, k čemu má stránka sloužit, jestli především k informování, získání kontaktu pro odběr newsletterů nebo pro prodej produktů.

Následně kontrolujte účinnost pomocí analytických nástrojů.

Konkrétní příklad landing page

Praktickou ukázkou je stránka pojednávající o obsahovém marketingu na Copybloggeru. Představuje základní informace, vyzývá k akci a propaguje web a autory. Snadno zapamatovatelná stránka snadněji získá odkazy než samostatný příspěvek.

Infografika – anatomie perfektní landing page | Zdroj: KISSmetrics

Infografika – anatomie perfektní landing page

Share Button

3 Comments

  • Konečně to tady v Česku někdo zmínil, landing pages totiž nemají účinnost jenom při affilu z hlediska konverzí ale taky právě pro SEO, jako „zachytávače trafficu“.
    Dají se ještě dobře kombinovat s „hub pages“ – něco jako silné stránky webu, které jsou jako rozcestníky a směřují na další podstránky.
    Radek recently posted…Kde najít ověřené brigádníky?My Profile

  • Landing page jsou opravdu hlavně pro posílení seo a pro affiliate partnery, kde na úvodní stránce záleží dost. Ale každá stránky by ji měla mít přehlednou a pomoct návštěvníkům při přechodu za produkty.

  • Zaujímavá myšlienka. Musím popremýšľať, ako to spraviť dobre na webe s básničkami. Lebo aj ten potrebuje reklamu a landing page by mohla pomôcť.
    Autor recently posted…StratenáMy Profile

Leave a reply


Anketa – je pro vás (nej)nižší cena rozhodující pro nákup v e-shopu?

CommentLuv badge
Starší příspěvky:
inboundmarketing
Co je Inbound marketing a proč byste mu měli věnovat pozornost

Na českém webu se začíná prosazovat nový trend nesoucí název Inbound marketing. Někteří odborníci jej dokonce označují za nástupce SEO....

inbound marketing
Originální způsob linkbuildingu č. 10: Sledování trendů

Web je živý organismus. Každý den na něm dochází ke změnám. Pokud budeme sledovat aktuální dění, můžeme odhalit nastupující trend,...

Jak probíhá návrh strategie linkbuildingu
15 způsobů, jak vytvořit kvalitní obsah i když nemáte inspiraci

Ztráta inspirace se čas od čas dostaví u každého. Ale i této situace lze využít. Existuje několik univerzálních způsobů, jak...

Zavřít