Landing pages představují optimalizované „přistávací“ stránky pro návštěvníky. Mají potenciál získat zpětné odkazy a dobré pozice ve vyhledávačích.
Landing pages jsou nejvíce používané jako generátor zákazníků, kteří na web přišli po kliknutí na reklamu. Můžete jich ale stejně dobře využít i v linkbuildingu.
Vstupní stránky se odlišují od klasických příspěvků na vašem blogu nebo magazínu. Nemění se jejich umístění a mají stálé místo v navigaci. Zatímco příspěvky po čase zapadnou, stránky jsou dobře na očích. To otevírá možnost jich naplno využít.
Na vstupní stránky se snadno zapamatovatelným URL se také lépe odkazuje než na články a příspěvky.
Příklady landing pages
- FAQ
- Seznamy frází, slovníky
- Obsah zdarma (například e-book)
- On-line nástroje
- Tematické stránky (infografika, podcasty atd.)
- Podrobné popsání tématu
- Rozcestníky zboží na e-shopu
Takové stránky mohou vypadat jako zbytek webu, lehce se odlišovat, nebo vycházet z úplně jiného schématu. V některých případech se ani nemusí jednat o součást vaší hlavní prezentace. Záleží na tom, pro jaký účel byla konkrétní landing page vytvořena (optimalizace na klíčovou frázi X generování leadů…).
Stránka je cílená na návštěvníky, kteří hledají klíčový pojem. V ideálním případě také účinně vybízí k akci. Dobré přirovnání se nachází v knize 333 tipů a triků pro SEO:
Přistávací plocha by měla být co nejlépe připravena pro daný typ letadla. Obrovskému nákladnímu letadlu by se špatně přistávalo na střeše mrakodrapu, která je určená pro helikoptéry, bojové stíhačce stačí k přistání letadlová loď a balón přistane i na louce. Bez CTA je to jen shluk informací – pokud to ovšem není záměrem.
Jak vytvořit landing page
Pokud nemáte vybráno konkrétní téma (například seznam FAQ), pomůže vám analýza klíčových slov. Najděte vhodnou frázi a vytvořte cílený obsah. Rozhodující je už předem vědět, k čemu má stránka sloužit, jestli především k informování, získání kontaktu pro odběr newsletterů nebo pro prodej produktů.
Následně kontrolujte účinnost pomocí analytických nástrojů.
Konkrétní příklad landing page
Praktickou ukázkou je stránka pojednávající o obsahovém marketingu na Copybloggeru. Představuje základní informace, vyzývá k akci a propaguje web a autory. Snadno zapamatovatelná stránka snadněji získá odkazy než samostatný příspěvek.
Infografika – anatomie perfektní landing page | Zdroj: KISSmetrics
at 12:07 am
Konečně to tady v Česku někdo zmínil, landing pages totiž nemají účinnost jenom při affilu z hlediska konverzí ale taky právě pro SEO, jako „zachytávače trafficu“.
Dají se ještě dobře kombinovat s „hub pages“ – něco jako silné stránky webu, které jsou jako rozcestníky a směřují na další podstránky.
Radek recently posted…Kde najít ověřené brigádníky?
at 1:12 pm
Landing page jsou opravdu hlavně pro posílení seo a pro affiliate partnery, kde na úvodní stránce záleží dost. Ale každá stránky by ji měla mít přehlednou a pomoct návštěvníkům při přechodu za produkty.
at 11:04 pm
Zaujímavá myšlienka. Musím popremýšľať, ako to spraviť dobre na webe s básničkami. Lebo aj ten potrebuje reklamu a landing page by mohla pomôcť.
Autor recently posted…Stratená