View Sidebar
Proč se vyplácí odkazovat na cizí stránky

Proč se vyplácí odkazovat na cizí stránky

Červen 24, 2014 1:48 pm14 komentářů

Část majitelů webových stránek se drží hesla „Hlavně na nikoho neodkazovat, abych neposílal návštěvníky pryč a nepředal někomu hodnocení.“. Skutečnost je ale taková, že když vhodně odkážeme na kvalitní zdroj, a to dokonce i na naši přímou konkurenci, můžeme si ve výsledku velmi pomoci. Podívejme se, proč tomu tak je.

Je spousta dobrých důvodů pro odkazování na někoho jiného. Webová pavučina je založena na prolinkování a zmínkách. Před příchodem vyhledávačů lidé přirozeně odkazovali tak, jak jim to přišlo vhodné. Co se k tomu alespoň částečně vrátit?

Zde jsou tři základní benefity, které vám odkazování přinese:

1. Stanete se cenným zdrojem informací

Většina uživatelů chodí na váš z určitého důvodu – chtějí nakoupit, přečíst si novinky nebo přispět do diskuzního fóra. Vyjděte jim vstříc a nabídněte nejen vlastní kvalitní obsah, ale i informace o tom, co by je mohlo dále zajímat.

Odkazovat na kvalitní zdroje informací mohou nejen magazíny nebo blogy, ale i e-shopy a další komerčně zaměřené weby. Vyplácí se to. Návštěvníci i vyhledávače ocení to, že si nehrajete na vlastním písečku a nebojíte se doporučit ostatní.

2. Získáte si sympatie těch, na které odkážete

Odkazy slouží také jako forma doporučení. A moderní linkbuilding je z velké části o „obyčejném“ budování vztahů. Když vás někdo doporučí a v dobrém se o vás zmíní, udělá vám to radost. S daným člověkem nebo subjektem pak raději navážete spolupráci než s někým neznámým. Případně jej také doporučíte.

Odkázáním na jiný subjekt si můžete i snadno zvýšit důvěryhodnost. Jste dodavatel služeb nebo zboží? Požádejte vašeho významného klienta o krátkou referenci, vložte si ji na stránky a odkažte na klientův web.

3. Budete budovat partnerství

Odkazy potvrdí oboustranně výhodné partnerství. U e-shopů realizujeme kampaně tak, že se obchody na začátku oťukají výměnou slevových kupónů. Pokud se tento krok osvědčí, spolupráce se rozšíří až po větší společné marketingové akce. Samozřejmě nebudou chybět vzájemné zmínky a doporučení.

Rozumné odkazování se zkrátka vyplácí

Místo křečkování jakéhosi PageRanku bychom měli přemýšlet nad tím, jak pomoci návštěvníkům nebo jak si vybudovat vztahy s významnými partnery. Takový přístup (většinou) přinese mnohem lepší výsledky než když majitel webu chce prorazit sám za sebe.

Uvedené ukázky představují odkazování v tom lepším světle. Majitel stránek ale může odkázat i z mnoha dalších důvodů, od kritiky daného webu až po argumentaci ve sporu. Možností je tedy nepřeberně.

Školení a workshop linkbuildingu

   
       
           
       
   
Proč se vyplácí odkazovat na cizí stránky
   
5 (100%) 2 votes                            
   

14 komentářů

  • Myšlenka dobrá, jakobych ji teď nedávno už někde rozepsanou viděl hned dvakrát 🙂

    Jenom mne překvapuje, že sám odkazuješ zejména české zdroje velmi málo. Prošel jsem si zběžně tvých posledních 20 článků a našel jsem hlavně odkazy dovnitř tvého webu, výjimečně do zahraničí a ještě výjimečněji takové, které by podporovaly tebou zmíněné body 2+3. Asi jinej gang 🙂

  • Marek Hnátek

    Ahoj Lukáši, moc mě těší tvůj zájem o můj blog.

    S tím odkazováním – nemyslím si. Kdybys chtěl náhodou s něčím vypomoci nebo poradit, mrkni se třeba na stránku http://blog.marekhnatek.cz/sluzby-pro-podnikani/ ;).

  • Díky za zmínku.

  • Děkuju za nabídku Marku, jsi hodný. Na oplátku i já tobě nabízím své ověřené dodavatele http://www.lukaspitra.cz/doporucuji/ ale asi tu stránku už znáš, také jsem s ní přišel jako jeden z prvních u nás 🙂

  • Hm, já si to třeba myslím:-) Kdyby jsi potřeboval s něčím poradit, třeba jak správně přepisovat infografiky, ozvi se. Moc rád ti pomůžu!

  • Marek Hnátek

    Tady se všichni doporučují a nabízejí si pomoc. To je hezký. Továrna na radost. Hele, co kdybyste také nasměrovali svůj zájem sem třeba sem: http://www.umsemumtam.cz/

  • Tam už jsem Marku – na doporučení Roberta Vlacha, jaké další novinky máš v rukávu?:-)

  • Marek Hnátek

    Pavle, to rozhodně nebyla žádná „novinka v rukávu“. Bylo to jen prosté doporučení toho, jak lze efektivně investovat vlastní čas. On prostě někdo rád hejtuje a někdo něco tvoří: http://blog.marekhnatek.cz/kritika-bulvar/ . Howgh.

  • ono i u odkazování platí ‚dej a bude ti dáno‘ 🙂

  • Ano. souhlasím Marku, tvorba je fajn, ale věcná kritika také. Odpovíš nám tedy, proč je tento článek tak podobný článkům od Lukáše a Míšy? Zejména, když termín vydání je tak podivně blízko vydání těchto článků. Skoro se mi to nezdá jako náhoda. Co na to říkáš?

  • Myslím, že Pavel jen konstatuje fakta. Ostatně, s přidrzlým tónem jsi Marku začal sám. Ale jinak jsi určitě hodný mladý chlapec. Ještě si pogoogluj to slovo „efektivně“, jen aby ses ujistil že víš, kdy a jak ho používat 🙂

  • Marek Hnátek

    Pánové, jak jsem již uvedl na sociální síti, článek byl reakcí na toto: http://webdeal.cz/seo/zamysleni-kdyz-odkazi-zdroj-ublizim-t8707.html . Z článku od Lukáše jsem skutečně použil link na Moz – pokud je nevhodné použít odkaz od konzultanta s příplatkem za brand, velmi se omlouvám. Pokud si zřizujete monopol na knowhow a rozepsané články, prosím, aplikujte jej jen na hlavní město.

    X lidí mě kopíruje a vykrádá. Nikdy jsem se proti tomu neohradil. Na vás jsem však reagoval takto, protože jste mě veřejně označili za zloděje. Odborníka dělají nejenom znalosti a zkušenosti, ale především férový přístup. Že se zkrátka chová jako chlap. A ne že bude rýt do druhých poté, co mu nedělají klaku: https://twitter.com/psavec/status/470958849340768258

    Chápu, že vás to baví. Mě ale ne, už z časových důvodů a především proto, že se můžu zaměřovat na ty, kterým můžu pomoct.

    Nakonec jeden pěkný citát:

    „Nebojuj s prasetem v blátě. Špinaví budete oba, ale prase si to bude užívat.“

  • Marku, já už jsme to to taky vysvětloval. Pokud říkáš, že jsi vydal článek, který jsi napsal sám a to, že krátce před tím vyšly dva články s velmi podobnými tématy a sdělením je náhoda, v pořádku. Ono to stačilo říct na začátku bez vykrucování, které působilo velmi podivně.
    Navíc v žádném tweetu jsem tě já osobně neoznačil za zloděje, vždy jsem poukázal pouze na to, že je to zvláštní a ptal jsem se tě, jak to je. Až do večera jsi na tuto jednoduchou otázku odmítal odpovědět.
    O monopolu a na know-how tu nikdo nemluvil to je tvůj blud, který jsi vykonstruoval kdo ví z čeho.
    Férový přístup je třeba i to, že se nebojíš napsat upřímně co si myslíš a to je to co já dělám a vždycky budu dělat. U některých lidí to dělám veřejně a u některých soukromě. Ty jsi si mne osobně několikrát zklamal (a tím nemyslím co jsi napsal nebo udělal veřejně) a proto jsi si nezasloužil výhodu soukromého upozornění. Sorry. Ale to se může změnit, protože vím, že lidé se mění.
    Ne neřekl bych, že mě to baví. Jen to považuju za správné. a zkus zapracovat na tom, aby jsi dokázal diskutovat bez emocí., věcně a nezatahovat do toho osobní pohled na lidi, ale jen reagoval na věcný obsah toho co píšou. Je to těžké, mě se to taky nedaří vždy.

  • Nevím, kdy se stalo psaní o podobných věcech patentem, ale podle mě to není na škodu. Nesleduji všechny blogy na webu a zbývající články o kterých se tu diskutuje jsem nezaznamenal.
    Osobně čtu hodně zdrojů a všechno se tak nějak prolíná a třeba jsou psány ve stejný měsíc, možná i týden. (třeba nedávno Audience Insights na Facebooku proletělo stovkami blogů, magazínů)
    Když někdo píše o jedné věci znamená to, že o ní nemůže psát nikdo jiný? Na internetu najdu stovky „návodů“ na SEO i na linkbuilding, znamená to, že to je blbě? Co třeba zpravodajství?

    Jinak k vynálezu „doporučení“ gratuluji, nevěděl jsem, že to pochází od Lukáše Pítry a spatřilo to světlo světa teprve nedávno. Kdo vynalezl třeba kontaktní formulář nebo stránky O nás nebo Obchodní podmínky?

    Neberte to (ani sebe) tak vážně.

Leave a reply


CommentLuv badge

Starší příspěvky:
seo
Kolik byste měli platit za SEO?

Mnoho poptávek po SEO a linkbuildingu má podobný průběh. Potenciální klient vyplní dotazník a při dalším jednání se různými způsoby...

Zavřít